Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Tin - 10 januari 2009 19:21


Lördagskväll och vi är hemma som vanligt. En av ungdomarna har dukat fint, tänt ljusen medan jag har lagat en god middag....som vanligt.

Sedan ska hundarna ha mat...som vanligt och gå sin kvällsrunda...som vanligt.

Sedan sitter vi i TV-soffan...som vanligt och tittar på lördagprogrammen som jag inte har en aning om vilka de är....som vanligt.

Men vi ska äta apelsinris lite senare...det är ovanligt för det var länge sedan, flera år sedan. Vispad grädde med vaniljsocker blandas med kallt kokt ris. Tärna apelsiner och häll i gräddriset och blanda. Mums!!!


Och som vanligt....ha en riktigt bra lördagskväll och gör ni något ovanligt, berätta det för mig!!!

Av Tin - 10 januari 2009 17:35


Lisa och Harry är gärna med och hjälper till att städa...på deras vis, suck!

- Nej nu får ni göra något annat. Ni bara är i vägen, tyckte jag.

Då tog de varsin bok och sprang i väg till köket och sina fällar för att läsa dem.

Kan hundar läsa böcker förresten???

Av Tin - 10 januari 2009 17:20


Jag skulle bara rymma ut ett rum och tänkte att det är väl snart gjort... hmmmm...trodde det ja.

Men hur mycket var det inte där, som ska sorteras och läggas...ja inte vet jag. Herre Gud! vad man samlar på sig.

Jag är ingen samlare utan en rensare. Med min man är det tvärrt om. Han har så väldans svårt att slänga. Det kan var bra att ha en annan gång menar han om kanske.....10 år hujamej! släng!!!

Mitt nya hundrum är i allafall rensat och trimbordet är på plats, men det resulterade i att jag är och river och spekar överallt. Låder och skåp städas. Vilket nöje en lördagskväll.

Ja nu ska jag inte ut på dans i kväll ;) så det spelar ingen roll.


Av Tin - 10 januari 2009 09:33


I dag ska jag göra något riktigt roligt. Ett av rummen i huset ska bli ett "hundrum"!


Tycker du inte det var kul så behöver du inte läsa naturligtvis.

Huvudsaken är att jag tycker om vad jag gör och jag fortsätter att skriva ändå! (fniss).


Lisa och Harry kräver mycket pälsvård. De fäller inte! Jag har inte hundhår överallt, tack och lov men däremot måste jag regelbundet kamma dem för annars blir de fulla med tovor.

De behöver också klippas då och då, för att vara så snygga en wheaten ska vara.

Ett rum ska nu alltså bli mitt arbetsrum! Trimbord och alla tillbehör ska finnas där.

Det här rummet ska jag verkligen styla med hundprylar.

Jag har fullt med ideér som jag samlat i mitt huvud.

Det är bara att sätta i gång!


"Svanskrokar" från Ikea är ju en kul grej.

Undra vilken färg jag ska välja?


Ovido - Quiz & Flashcards