Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Vad har du bakom ryggen?

Av Tin - 27 mars 2009 19:26

Här står jag i kväll och lagar en god middag. Helstekt fläskfilé som stått och småkokat i buljong (bongs kalvfond) och rosmarin en stund. Av skyn gör jag sedan "min goda sås" där jag använder skyn, slår på matlagningsgrädde, vinbärsgelé och rödvin. Pricken över i:et är inte vinet utan klippt gräslök. Jag reder såsen och låter den småkoka, ju längre desto godare. Krydda så den blir riktigt smarrig!


Fläskfilén skär jag i skivor och lägger upp det på ett fat med höga kanter där såsen redan ligger. Jag "dränker" inte köttet i såsen, det ser inte snyggt ut.

 Som garnering på köttet lägger jag färska, smörstekta champinjoner.


Bakad potatis och sallad är gott till!!!


Jag har alltid tyckt om att laga "den goda maten" och ha väldig nytta av den utbildning jag har....som jag inte yrkesutövar och jag tror nog att det var det som mannen föll för...min mat *skrattar*....


Jag är nästan klar med det sista med maten när maken kommer hem med något bakom ryggen.

Vad det detta du ville ha, säger han och sträcker fram ett överkastat. Varsågod!

Jag är mållös....det ska ju kemtvättas, säger jag.

Skit i det, säger han. Det är ju så jäklar snyggt!!!

Det är klart att vi ska ha det, fortsätter han.


Så där ja, då har jag det snygga i alla fall. Nu ska ni snart få se på bilder på vårt nya sovrum för nu har jag "pricken över i:et, det snyggaste överkast jag sett.





 
 
Ingen bild

synne

27 mars 2009 20:00

Vad gullig han är din man.Kram Synne

 
Anna

Anna

27 mars 2009 21:35

Vilken härlig fredagsmiddag!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

27 mars 2009 22:43

Om man är försiktig och viker ihop överkastet fint varje kväll, samt lägger det på en stol, så behöver man inte tvätta det alls speciellt ofta... ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

27 mars 2009 23:56

Jag är rörd till tårar!! Vilken underbar man du har. Var rädd om honom ;)
Kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

28 mars 2009 08:58

Gud vad trevligt med överraskningar, vilken toppen man....

 
singo

singo

28 mars 2009 10:10

Hahaha... Jamen det var väl ändå lite charmigt av honom! :) En sån karl han är!

http://singo.bloggagratis.se

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

28 mars 2009 10:47

Åååååå vilken man du har :0) gu va gulligt gjort!
Middagen lät fasligt god... *sniffar högt me näsan* mmmmmmmmm ;0)

Ha en trevlig jobbhelg! Kramizar

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards