Alla inlägg under januari 2009

Av Tin - 4 januari 2009 23:36


Tog "lilla" rundan med hundarna innan läggdags, jisses vad kallt, tio minus!!!

Nu ska jag krypa ner i min goa säng med hopp om en god sömn.

Ingen som snarkar, inga hundar som kliver över benen, inga ungdomar som kommer med nattbussen (de ligger och sover), ingen väckarklocka som skrålar (har sovmorgon), ingen rinnande näsa (Ååååå vad härligt,förkylningen är nästan över).


God natt alla mina vänner!

Av Tin - 4 januari 2009 21:34


Mmmm, måste man ha nyårslöften?

Naturligtvis inte!

Skulle man misslyckas blir man bara besviken och trött på sig själv och hur kul är det?

Inte alls! Därför har jag aldrig några.

Däremot brukar jag ställa mig själv frågan, vad vill jag göra i under detta året som är bra eller roligt eller "både och", helst?

Det kan vara precis vad som helst som piggar upp min vardag från smått till lite större. Något att se fram emot och bli glad över. Det kan vara en stund, dag eller under en längre tid men det viktigaste är att det inte är pest och pina och ett tvång. Jag ska kunna känna glädje i vad jag gör.

Vi behöver massor av detta mer än ett brutet nyårslöfte.











Av Tin - 4 januari 2009 21:15


Äntligen kan jag sätta mig ner och skriva lite här på bloggen. Arbetet började klockan sju i morse och avslutades för en stund sedan. Att jag är trött är bara förnamnet. Vi är så lite personal under helgen och det går bra om allt är som vanligt men är det "ovanligt" skulle jag önska att jag kunde klona mig.

I dag har det varit en sådan dag, "ovanlig", men det är bara att försöka lösa allt till det bästa, mer kan jag inte göra.

Skönt att ha en ledig förmiddag i morgon och hinna ta igen mig lite.



Av Tin - 3 januari 2009 19:38


Min bil är mörkt blå men i dag var den vit när jag skulle köra hem från arbetet. Ett tjockt lager snö fick jag sopa bort, innan jag kunde köra hem.

När jag parkerar bilen hemma och stiger ur hör jag en överlycklig Harry som står och väntar på mig innanför porten till vår trädgård. Det är härligt att känna sig så välkommen efter en lång dags arbete.

Jag kastar i väg en snöboll som han genast spinger efter och försöker hitta i snön.

Hela framsidan av trädgården är full med hundtassar. Här har man uppenbart haft väldans kul i dag.


Ser man på! middagen är klar. Bara att sätta sig ner och äta!!! Härligt och Gott dessutom! Potatis och köttfärsgratäng. Det känns skönt att bli lite ompysslad själv efter en lång dag på jobbet.


Efter middagen tar jag och dottern var sin hund och ger oss ut på promenad. Skönt med massor av frisk luft!

Det här är våra "snackstunder" då vi pratar om allt mellan himmel och jord medan hundarna "gör vad de ska".


Resten av kvällen blir avkoppling i TV-soffan och det behövs också efter en dags arbete.






Av Tin - 3 januari 2009 19:23


Då har vi också fått snö! Bättre sent än ännu senare!!!

Lisa och Harry har rasat omkring på hela framsidan av trädgården. De älskar snö!

Jag tog en bild nu i kväll på baksidan där snön ännu är orörd. Vitt och vackert!

Av Tin - 2 januari 2009 20:06




Måste försöka komma i säng i vettig tid i kväll.

Klockan ringer tidigt och jag ska jobba hela dagen.

Hoppas förkylningen har lagt sig till i morgon.

Det blir bättre och bättre dag för dag.....stämmer det är jag bättre i morgon eller hur?

Jag tycker inte att jag kan stanna hemma när jag inte har feber eller är totalt orkeslös. Det ska nog gå bra. Flera av vårdtagarna är också förkylda så vi får ta hand om varandra. Det där lät ju ingen vidare professionellt! Det är jag som tar hand om dem och inte tvärrt om, helt klart!



Till alla er som har en ledig lördag  önskar jag en skön och bra dag och glöm inte att njuta av ledigheten.








Av Tin - 2 januari 2009 14:32


Nu har förkylda jag, roat mig här en stund och vårstädat på min blogg. Jag vill ha det lite ljust och glatt! Men visst är det lite kul att förnya sig ibland, det måste man!

Jag vill att det ska vara fint och städat när du tittar in till mig.

Jag blir glad för alla besök och du är välkommen när du vill.

Undomarna här nöjda med vår statsresa för de hittade de kläder de ville ha. Jag själv köpte en duk i lila färger, mycket snygg! Jag har tittat på den många gånger och nu var det bara en kvar, min alltså! I bland ska man ha tur.

Jag har funderat på vilka färger jag ska ha i mitt kök när julens röda försvinner och lila får det bli.

Så nu går jag och samlar på snygga, lila saker!


Trots att jag är förkyld måste jag göra lite nytta här hemma, men bara lite. Får sätta lite fart!

Jag kommer tillbaka!










Av Tin - 2 januari 2009 09:21



Sitter här och värmer mig med en kopp kaffe och emellanåt snyter jag mig. Jag har ont i både öron och bihålor och sedan min uppslitna näsa.... Ja ja, de e bara att köra med näsdroppar och lösa upp skiten.

Värmer mig ja....det var tio minus ute när jag gick ut med Lisa o Harry och vandrade en timma.

Solen skiner och det är en vacker vinterdag.

Har en ledig dag för att jag jobbar hela helgen, så i dag vill sonen till stan och handla kläder för sina julpengar. Jag och näsdukarna följer med och hundarna också, så tar vi en statspromenad. Jag kanske borde vara inne i värmen i dag men det är inte lätt när man är både mamma och hundägare. Det är bara att bita ihop och se glad ut :)

Men en liten förkylning går ju över, det är inte hela världen. Bara lite obehagligt medan den varar ;)




Ovido - Quiz & Flashcards