Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Tänker fritt!

Av Tin - 10 oktober 2008 13:25


Vilken härlig skogrunda med hundarna! De bara älskar att vara i skogen och ska man gå någonstans där man kan fundera i lugn och ro så är det i skogen. Det är så tyst, ingen störande trafik och inga andra människor. Det var bara vi tre och så alla skogens djur som säkert iaktog oss. Jag såg dem inte men hundarna hade bra koll på dem.

Jag gick där och funderade på mitt jobb och vad jag skulle vilja jobba med i framtiden. Jag tycker om mitt jobb men ser också att vi behöver lyfta fram "bemötandet" ännu mer än vad som görs idag. I ordet bemötande ligger otroligt mycket att reflektera över och jag ser stora brister i många arbetslag, tyvärr! Det räcker att det finns en enda person i "laget" som saknar ett gott bemötande så kan denna person "förstöra" hur mycket som helst. Detta ser jag som ett stort hot i framtiden när våra kunder (vårdtagare) väljer sin vårdgivare.

Jag stannar upp på vår vandring för hundarna ska nosa runt en murken gammal stubbe. Alla skogens dofter av mossa,svamp och barr blandas om vart annat men mitt luktsinne bena upp var och en för sig. Jag känner räv också. Den fräna lukten sticker i min näsa.

Vi traskar vidare och jag funderar på att jag vill jobba mer, kanske på ett annat sätt med värdegrund. På heltid, i ett projekt. Önska kostar ingenting!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards