Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Nu är jag arg!!!

Av Tin - 1 oktober 2008 17:05


När eleverna ska ut på prao är det som att spela på lotteri. En del trivs och har väldigt seriösa handledare som tar sin uppgift på allvar. Vår son är ute på prao just nu och är inte så vidare värst imponerad av sin handledare.

Arbetsplatsen är en typisk manlig sådan och jag vet inte om det förklarar saken men han blir hela tiden kallad för "ungjävel", "skitunge", "pojkjävel" och en massa könsord som jag bara inte vill skriva här.

Handledaren säger typ, "vad bra du jobbar ungjävel"!!!

Jag tycker att detta är en sådan låg nivå för en vuxen människa som ska föregå med gott exempel.

Han tilltalar även honom så inför kunder!!!

Den här handledaren är totalt respektlös och borde inte ha hand om elever.

I tre hela dagar har vår son hört detta snack och har nu tröttnat och vill inte gå dit i morgon.

Vad jag blir trött på vuxna som förstör för ungdomarna!!!

Vuxna som tror att de är roliga genom att säga en massa "skit". Jag kan undra hur handledarens arbetskamrater uppfattar honom, som rolig eller?

Jag kan bara tycka synd om denna handledare som inte har bättre ordförråd.

Måste gå vidare med detta!!!

Är inte meningen med prao, att ungdomarna ska få en positiv bild av arbetslivet???



 
 
Ingen bild

storasyster

1 oktober 2008 18:13

det tycker jag att du ska gå vidare med ingen lämplig miljö för ungdomar eller vuxna. Hoppas att det kommer fram oxså till
honom på ett rätt sätt.

 
Sister Disco

Sister Disco

1 oktober 2008 19:15

jisses, det låter ju helt obegripligt! jag skulle gissa på att handledaren gör tappra, men okloka, försök till att sätta sig själv på ungdomars nivåer. Det han dock missar är att det inte är ok att tilltala en främling så..kompisar emellan i all ära, men...

http://sisterdisco.blogg.se

 
Singo

Singo

1 oktober 2008 21:21

Jag tror som Sister Disco. Han vill vara på ungdomars nivå och så blir det bara patetiskt. Bra av sonen att re-agera. Modigt och Moget!

http://singo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards