Alla inlägg den 25 november 2008

Av Tin - 25 november 2008 22:48


Ska gå och knyta mig nu för jag måste vara utvilad i morgon.

Natti natti alla ni och sov gott!

Av Tin - 25 november 2008 22:33


Jag känner mig riktigt nöjd med dagen. Båda hundarna är kammade och klippta!!!

Jag tycker att det blev riktigt bra enligt min mening och Harry och Lisa är nöjda det är väl huvudsaken.

Att klippa en wheatenhund är en konst men om jag inte ger mig i kast med den, lär jag mig aldrig. Pälsen växer som tur är väldigt fort så om det inte är alldeles korrekt gör det ingenting.

I morgon blir det "en slänga på tippen dag" härligt att få undan all skit. Det är bara att fylla den stora bilen på garageuppfarten. Nu ska här sannerligen rensas!!!

En liten runda till staden blir det också för jag måste handla lite smått och gott att dekorera mossan med.

Pysselaffären Simsalabim, har sökert allt jag behöver.

Fika på café längtar jag också efter och de nyklippta hundarna vill väl visa upp sig på stan också kan jag tro.

Oj vad mycket som ska hinnas med i morgon!


Av Tin - 25 november 2008 16:26



Vad lat jag har varit i dag!

Jag som har en ledig vecka och skulle göra såååå mycket.

Men vem är min arbetsgivare här hemma? Nä just det!

Jag behövde nog en lathetens dag och inte göra så mycket. Jag har i alla fall gjort lite av mossan jag plockade i går :) Ska visa när allt är klart. En hund är kammad och tillsnyggad med saxen. Få se om jag tar nästa hund lite senare eller kanske i morgon, det beror på hur lat jag vill vara.

Så ringer telefonen i eftermiddag och en röst säger var är ni?

Jisses vad det kan bli när man inte ha bokat samma tid i sin almanacka. Kom ni ihåg att jag hade ett hemligt uppdrag i denna vecka? Jag och en tjej till skulle spela upp vår teater om arbetsglädje (som vi under flera föreställningar i kvalitetsmässan har spelat) och det skulle vi göra i MORGON! Vi skulle komma till Äldrenämndens möte och de ovetandes komma in och "ta över" med vår teater.

Nu var det så att förvaltningschefen sa "fel" dag till oss så nu blir det inget hemligt uppdrag. Jag kan tänka när det blir så här: Det var någon mening med det! Vilken meningen var, har jag naturligtvis ingen aning om.

Jo kanske, jag har jobbat väldigt mycket och faktiskt behöver "bara få vara" under min lediga vecka. Så kan det vara!


Av Tin - 25 november 2008 10:20


Tio kronor för dina tankar, kan man säga till en person som man riktigt ser är "långt borta" från verkligheten.

-Va, vad sa du? undra personen frånvarande.

Just det, tankarna hade helt och fullt stängt av den personen från omvärlden.

Jag tror att alla människor dagdrömmer och fantiserar och de tankarna vill man behålla för sig själv. De är betydligt mera värda än en tia.

Det är tur att man får tänka fritt och inte straffas för sina tankar. Det är ju ingen som vet vad man tänker, som tur är kanske.

Lika så, är det samma här på bloggen. Tänk om jag skrev direkt från hjärtat, vilken smaskig och spännande läsning det hade blivit. Men nu är det en massa människor som läser och då vill jag skriva "snällt" för att inte göra någon ledsen eller rent av kränka någon.

Mitt innersta behåller jag för mig själv men man vet ju aldrig. Jag kanske får blogginfluensa och börja kräkas.

Undra om det är lång inkubationstid?






Ovido - Quiz & Flashcards