Alla inlägg den 21 november 2008

Av Tin - 21 november 2008 14:33


När jag nu fått känna hur det är att vara förstaklassare igen ska jag i kväll se hur det är i vuxenvärlden.

En pubkväll med några arbetskamrater står på programmet.

Vi ska träffas hemma hos en av tjejerna och ta en drink

innan vi fortsätter vår kväll i stan. Äta lite gott och ha jättetrevligt hoppas jag vi får. Kvällen blir vad vi gör den till eller hur?

Om ni undrar varför inte hela arbetslaget "går ut" beror det på att resten av gänget valde att åka till Malmö.

Men vi trivs bättre här...ha ha. Vi behöver inte åka så långt för att ha kul.




Av Tin - 21 november 2008 13:55


Vad härliga barnen är och frispråkiga. Jag har under mitt besök i skolan fått höra ett och annat om deras föräldrar och hemförhållande. Det är bäst att sköta sig som förälder!!! Kan undra vad mina har sagt om mig ;) ?

Jag fick nästan hjärtsnörp när en liten kille sponant  berättade vid matbordet hur han hade det. Han visste precis vad droger var för något och.... då är han bara en försteklassare...

En liten kille frös så väldigt om sina händer för han hade inte fått med sig sina vantar och varje fredag är det utedag. Minusgrader och väldigt kallt!!! Jag försökte med mina händer "tina upp" dem när vi skulle äta i matsalen.

"Fröken" fick hjälpa till att dela den stenhårda snitzeln och så ser hon att han blandat mjölk och saft i samma glas.

- Men det där kan väl inte vara så gott att dricka, säger hon.

- Brukar du göra så där hemma? fortsätter hon vänligt.

- Nej, svarar den lille killen.

- Gör inte så nästa gång, säger hon medan hon med all kraft försöker dela snitzeln.

-Ska tänka på det tills nästa gång, svarar denna goa kille.

Då lägger jag mig naturligtvis i samtalet.

-Vet du vad, jag tror att det blev lite fel idag för att du fryser så mycket.

-Ja, jag tror det också. Mina händer är fortfarande stela, svarar han och håller upp små röda händer.

Underbara unge! tänker jag. Jag skulle bara vilja krama om honom.

"Mat-tanten kommer och hälsar och säger att vi har pratats vid i telefon. Dina barn har ju varit och lekt med min dotter. Vi har aldrig pratats vid förklarade jag för jag är mormor till barnen. Va! Jag trodde du var deras mamma!!!

:) :) :) Förstår ni? Jag njuter! och blir så glad. Det är gott att höra att jag fortfarande ser ja.....inte så gammal ut i alla fall.




Av Tin - 21 november 2008 13:40

















ETT JÄTTEGRATTIS TILL ALEXANDER,MIRANDA OCH JONNA

PÅ ER FÖEDELSEDAG!!!


Vad kul att få följa med er till skolan idag. Vilken "lagom" stor skola ni går på och mycket snälla fröknar. Men vad kallt det var när vi var i skogen och skulle "hitta vilse"!

Vilken tur att vi fick lite varm mat efteråt. Kycklingsnitzel som var så hårda att de knappt gick att skära sönder. Men vi var glada ändå.

Hoppas ni har haft en trevlig förmiddag för det har jag haft.

Många kramar från mig!!!

Ovido - Quiz & Flashcards