Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Det är inte tanken som räknas, det är handlingen

Av Tin - 25 november 2008 10:20


Tio kronor för dina tankar, kan man säga till en person som man riktigt ser är "långt borta" från verkligheten.

-Va, vad sa du? undra personen frånvarande.

Just det, tankarna hade helt och fullt stängt av den personen från omvärlden.

Jag tror att alla människor dagdrömmer och fantiserar och de tankarna vill man behålla för sig själv. De är betydligt mera värda än en tia.

Det är tur att man får tänka fritt och inte straffas för sina tankar. Det är ju ingen som vet vad man tänker, som tur är kanske.

Lika så, är det samma här på bloggen. Tänk om jag skrev direkt från hjärtat, vilken smaskig och spännande läsning det hade blivit. Men nu är det en massa människor som läser och då vill jag skriva "snällt" för att inte göra någon ledsen eller rent av kränka någon.

Mitt innersta behåller jag för mig själv men man vet ju aldrig. Jag kanske får blogginfluensa och börja kräkas.

Undra om det är lång inkubationstid?






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards