Alla inlägg den 9 november 2008

Av Tin - 9 november 2008 21:56


Min lediga helg är snart slut och i morgon börjar en ny arbetsvecka jättekul, jag längtar!!! Det ska bli spännande och se vad den har att bjuda på.

Hur många av oss säger så? Tveksamt att det är så många.

I stället önskade många att helgen ska vara lite till eller 

rent av aldrig ta slut.

Jag har blandade känslor men det bruka kännas bra när jag väl är på plats. I morgon är jag på mitt ordinarie jobb. Resten av veckan blir en blandad kompott.

En god början på er arbetsvecka önskar jag.

Klockan ringer tidigt i morgon så....


Av Tin - 9 november 2008 20:04


Varför vänta på något gott när man kan smaka den i kväll?

Den som spar han har fast inte så roligt. Vi har tjuvstartat på julens gotter och öppnande den blåa glöggen.

Hur smakar egentligen blåbärsglögg?

Nu vet jag. Den var "len" i smaken och lagom stark och smakade nejlika. Men blåbären! Jag blev lite snopen för jag kände inte blåbärssmaken.

Det stog på flaskan att glöggen skulle hällas i små glas för man skulle se den blå färgen, det gjorde vi naturligtvis inte för vi läste den texten när vi satt med redan upphälda "vanliga" glöggmuggar.

Summering av det hela: Blev lite besviken att inte känna smaken av blåbären men annars var den mycket god.


Min favorit bland glöggsorter är fortfarande...

BLOSSA GLÖGG spetsad med cognac


Av Tin - 9 november 2008 13:29


Det tar en god stund att kamma två hundar och klippa rent under tassarna. Men nu är jag klar och jag tror att de är lika glada som jag att det är färdigt.

Ska försöka hinna bada dem i kväll och det är minsann inget man gör i en handvändning. Schampo, skölja, schampo igen, skölja, balsam, skölja länge, inpackning, skölja......det var bara en hund ha ha. Men det är kul samtidigt för de blir så fina och luktar så gott.

Det är värt allt besvär!!!

Snart kommer alla ungdomar hem och ska "fira" sin far.

De mindre ungdomarna som fortfarande bor hemma hade köpt Blossa Glögg med blåbärssmak till "Far".

Fundera på om han ska bjuda på den i kväll, jag är så nyfiken. Eller han kanske spara den till advent. Men jag kan köpa en ny! :) Det är inga problem!


Av Tin - 9 november 2008 09:41


Söndag och Fars dag!

Jag har ingen Far att gå till bara en "pappas grav".

Så har det varit i 28 år.

Jag är kluven när det gäller alla speciella dagar när någon grupp av människor ska "firas". I dag är det inte självklart att alla barn har en mamma eller pappa.

Jag minns när man i skolan fick göra en mors- eller farsdagspresent med ledning av fröken. Då tyckte man att det bara var kul. För alla i min klass hade en mamma och pappa. Det var liksom en självklarhet. Vi hade inga "skiljsmässobarn" i vår klass.

Men i dag är samhället förändrat och det som var självklart då är inte det i dag. Jag tror att från skolans sida har man lagt ner dessa göra presentprojekt. Tack Gode Gud för det!

Ovido - Quiz & Flashcards