Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Latmasken gör inte mycket

Av Tin - 25 november 2008 16:26



Vad lat jag har varit i dag!

Jag som har en ledig vecka och skulle göra såååå mycket.

Men vem är min arbetsgivare här hemma? Nä just det!

Jag behövde nog en lathetens dag och inte göra så mycket. Jag har i alla fall gjort lite av mossan jag plockade i går :) Ska visa när allt är klart. En hund är kammad och tillsnyggad med saxen. Få se om jag tar nästa hund lite senare eller kanske i morgon, det beror på hur lat jag vill vara.

Så ringer telefonen i eftermiddag och en röst säger var är ni?

Jisses vad det kan bli när man inte ha bokat samma tid i sin almanacka. Kom ni ihåg att jag hade ett hemligt uppdrag i denna vecka? Jag och en tjej till skulle spela upp vår teater om arbetsglädje (som vi under flera föreställningar i kvalitetsmässan har spelat) och det skulle vi göra i MORGON! Vi skulle komma till Äldrenämndens möte och de ovetandes komma in och "ta över" med vår teater.

Nu var det så att förvaltningschefen sa "fel" dag till oss så nu blir det inget hemligt uppdrag. Jag kan tänka när det blir så här: Det var någon mening med det! Vilken meningen var, har jag naturligtvis ingen aning om.

Jo kanske, jag har jobbat väldigt mycket och faktiskt behöver "bara få vara" under min lediga vecka. Så kan det vara!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards