Alla inlägg den 16 november 2008

Av Tin - 16 november 2008 21:08


Vart tog Harry vägen? Nä men så go han är! Efter badet ville han ha det lite varmt och mysigt och hade lagt sig i min säng. Han hade själv lyckats få pläden över sig.

Jag tog en bild på honom och svansen som var utanför pläden började "gå". Han älskar när jag ta kort på honom.

Av Tin - 16 november 2008 19:22


Att vara ombord på en båt mitt ute på havet, utan land i sikte, är något som skrämmer mig.

Havet är djup och mörkt och tanken att hamna i det...jag ryser bara jag tänker på det.

Om jag måste åka båt, en färja, så kolla jag alltid nödutgångar och vad flytvästar finns.

Jag skulle absolut inte kunna lägga mig i en koj och sova. Det är uteslutet!

Nu kom jag att tänka på hur fruktansvärt det skulle kännas att bli instängd i en sjunkande båt som börjar ta i vatten!

Då hjälper ingen flytväst!

Har väl hört och sett förmycket. Havet kan vara alldeles underbart men det kan vara ett monster också och jag är så liten så liten...


En sak är då säker! Jag skulle aldrig jobba på en båt!

Av Tin - 16 november 2008 19:00


Kan ni tänka er! Min son bakade scones till oss i kväll medan jag kammade hundarna. Han frågade bara om jag hade ett recept och när han väl fick detta fixade han resten själv. När jag var färdig med båda hundarna hade han dem färdiggräddade.

De såg lika ut som när jag bakat dem och var dessutom lika goda. Varma scones med ost och marmelad, mums!

Han är noga med att få ett omdöme och så här löd det:


Perfekt gräddade, lagom stora och jättegoda. De kunde inte göras bättre.

Diskbänkar avtorkade

Ingen deg eller mjöl på golvet

Jag kan inget annat sätta än: MVG

Av Tin - 16 november 2008 14:30


Två veckor kvar till advent och snart börjar jakten på att hitta alla de rätta julklapparna. Pusst och stön!

Jag tycker att det blivit en hysteri över det hela. Vi har många ungdomar som dessutom förökat sig (en del av dem har skaffat sig en partner och har egna hem) så nu är de 10 personer sammanlagt. Ungdomarna har det inte lätt på julafton för de ska besöka ALLA föräldrar hit och dit. Stackars dem!

Men vi har en idé! Vi bjuder alla ungdomarna på en kväll (innan jul) men bowling och sedan en god middag tillsammans på restaurang. Vad tror ni de skulle tycka om den idéen?

Kan det vara en bra,rolig och annorlunda julklapp?


Av Tin - 16 november 2008 12:44


Nu kom regnet och som tur är blev inte denna dag tråkigare för det. Var rädd för det ett tag.

Mycket frisk luft och busande med hundarna i trädgården och på det, en promenad, gjorde susen. Vet ni vad? Jag skiter i alla måsten i dag. Å vad skönt!!!

Nu känns det bättre.


Av Tin - 16 november 2008 11:02


I dag känns det jobbigt minst sagt. Hade helst velat ligga kvar i sängen och inte göra någonting. Solen skiner och jag borde känna mig lite gladare. Det kanske jag gör utan att veta om det för jag kanske hade känt mig tröttare om det regnat. En tröst i alla fall. Det är så många måsten som jag måste göra och de har samlat i hop sig i en stor förbaskad hög. Jag har "slängt in alla måsten i förrådet" och jag måste öppna och ta tag i något av dem. Jag vet att öppnar jag dörren så ramlar allt över mig och det blir bara så jobbigt!

"En sak i taget" är ett bra råd. Alla måsten "springer inte i från mig" brukar en del säga. I dag, denna söndag, önskar jag att alla mina måsten sprang så fort de bara kunde ifrån mig. Ingen skulle bli mer gladare än jag.

Ut på en maratonrunda vetja, och målet kan vara någonstans i Haparanda!!!

Ovido - Quiz & Flashcards