Alla inlägg den 8 november 2008

Av Tin - 8 november 2008 22:53


Vad duktiga alla "stjärnor på is" har blivit.

De börjar bli djärvare och

djärvare och jag sitter i soffan och blir mer och mer

nervös att någon av dem ska skada sig riktigt illa. Särskilt när de innan sitt åk talar om vilket lyft de ska göra och hur illa det kan gå om det går fel. Jag kan bara hoppas att de inte gör något som de inte behärska. Det är så kul att se "vanliga" människor göra och lära sig något "ovanligt" som isdans och dessutom på så kort tid. Man blir tydligen aldrig för gammal eller?

Av Tin - 8 november 2008 19:23


Min man står i köket och gör varma smörgåsar med kantarell och baconstuvning. Jag går runt och tänder alla

ljusen. Det regnade under kvällspromenaden, så hundarna ligger på tork på deras fällar i köket och håller husse sällskap. Snart ska hela familjen titta på "stjärnor på is" och förhoppningsvis, om mackorna är klara, ska vi äta dem då.



Av Tin - 8 november 2008 14:49


Jag har hamnat i Ingemansland. Under ett par månader har jag haft många olika uppdrag i vår kommun.

Det är och har varit otroligt spännande och givande och jag har lärt mig massor. Jag har fått en "helikopter vy" kan man kalla det för. Jag har packat min osynliga ryggsäck med ännu mer erfarenheter och det gör att när jag är på min ordinarie arbetsplats känner jag att jag måste backa och ta några kliv bakåt för att komma på samma nivå som dem.

Jag vill poängtera, att det INTE handlar om smarthet utan mer att man diskutera och hänger upp sig på småsaker. Man lever i en "mindre värld" och måste förgylla den med gnäll, skitsaker osv. Vad mycket energi som går åt till detta!

Tänk om vi kunde lägga lika mycket energi på planering och utveckla vår seviceanda till våra vårdtagare (kunder).

Vilka utvecklingsmöjligheter det skulle bli.



Av Tin - 8 november 2008 10:01


Förföriska dofter sprider sig i huset. Rosmarin, krydd-

peppar, lök och lagerblad, mmm ljuvligt!

Söndagsstek blir middagen I DAG! När jag var barn hade vi ofta stek på söndagen och just den dagen hade vi en "finare" middag. Efterrätt hörde också till söndagen.

Alla andra dagar i veckan var det vanlig, billig husmanskost som gällde. Mamma fick verkligen snåla med hushållskassan för vi var en stor familj med åtta personer.

Det var bara pappa som jobbade. Bara, är nog helt fel att säga, för mamma hade också fullt upp med hushållsarbete och att ta hand om alla oss barn men hon fick ingen lön för sitt arbete.

Mina barn har det bra som får äta "fin" mat på en lördag och allt talar för att det blir så i morgon också.



Av Tin - 8 november 2008 09:14


En grå och mulen lördag men vad gör väl det. Morgonpromenaden med Lisa och Harry var skön ändå för det var alldeles vindstilla och tio grader varmt.

Vad står på programmet i dag? Har ingen aning! Jag tänker ta dagen som den kommer och göra vad jag har lust till.

Medan jag fundera på dagens innehåll ska jag äta frukost.

Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards