Alla inlägg den 28 november 2008

Av Tin - 28 november 2008 15:23


......ja på min hylla ovanför ett gammalt fönster.

Jag älskar dessa grovhuggna änglar med sina rostiga vingar.



Av Tin - 28 november 2008 15:19


Jag älskar svart smide i kompination med trä som den här väggljusstaken. Finns att köpa på MIO möbler.

Av Tin - 28 november 2008 15:14


Lite fint på bordet i mittenrummet. Vi kallar det så för att det helt enkelt är rummet mitt i huset.


Av Tin - 28 november 2008 15:12


Den här lilla söta kronan ska ge till min väninna.

Visst är den söt?

Av Tin - 28 november 2008 13:45


Vilken tur att jag inte är en prylmänniska som har saker och prydnander överallt. Här är lättstädat, tack och lov!

Jag har hellre en stor "pryl" än 17 små.

Inredning och att få till både elegansen och mysigheten på en gång är jättekul. Vi behöver detta vid denna mörka årstiden.

I kväll ska jag hälsa på min väninna och det ska bli himla så kul. Vi ska äta lite gott (det tror jag i alla fall ha ha) och dricka vin (absolut) och bara prata och prata som vi är så bra på!!! :)

Hundarna och jag åkte till Blomsterlandet och köpte en blomma till henne. En liten söt skapelse!

Där får man mycket inspiration! Ååååå vad mycket fint!

Jag blir ju helt sjuk av all inspiration som bara fyller mitt huvud! Måste sansa mig.....om jag kan...

Av Tin - 28 november 2008 10:50


Medan jag går här och städar har jag en kontrollant med mig. Harry, naturligtvis!

Han är så nyfiken på vad jag gör.

Vart jag än går, vad jag än gör är han vid mina fötter.

Han måste kolla in allt!!!!

Lisa ligger och vilar. Hon tittar på Harry då och då och tycker han allmänt bara är jobbig.

Låt matte vara ifred och städa nu, ber hon Harry.

Men då kanske jag missar något, svarar han medan han springer med till skåpet för att hämta fler ljus.

Här måste vara massor med ljus till advent!

Av Tin - 28 november 2008 09:21


Under morgonpromenaden har jag morgonmöte med mig själv. Längs grusvägen får hundarna "läsa tidningen" grundligt så jag hinner med mitt "eget möte".

Skulle jag av en händelse möta dig där, på grusvägen, så ta inte illa upp om jag är lite frånvarande. Men jag kanske är mitt upp i en jobbig punkt på dagordningen som ska planeras. Här är födelsedag i helgen! och måste ordna till det. Lugn och fin nu!!!! nu ska jag inte stressa! måste intala mig detta.

Ett tag var jag var så inne i mina tankar och mötet med mig själv när jag kände mig...iaktagen...två par stora bruna ögon iaktar mig.

- Ska vi gå vidare nu, undra Lisa och Harry (mina hundar)

- Förlåt, det är klart att vi ska.

Handla, städa klart, förbereda kalas.....Det är bara att sätta i gång! 

Ovido - Quiz & Flashcards