Alla inlägg den 3 november 2008

Av Tin - 3 november 2008 22:51


Här har sonen och jag räknat matte.

Tal efter tal och vilka tal sedan. Det

är inte varje dag man räkna sådana.

Det är tur att de "blåa" rutorna i boken

visar hur man räknar ut dem.

Det är bra att de tänker på oss mammor!

Men nu har han jobbat på bra och klart för i kväll.

Det är snart läggdags för i morgon blir det till att gå upp extra tidigt på min lediga dag :(   Sonen ska ta bort tandställningen och det ser han fram emot. Det blir en snabbrunda med hundarna innan vi åker och sedan blir det en fortsatt morgonvandring i "stan" och det har de inget emot. Att läsa morgontidningen hos stadshundarna är en riktig höjdare.

Sedan kan vi åka hem med nöjda hundar och en leende son utan järnvägsräls i munnen.

Av Tin - 3 november 2008 19:50


Himmel och pannkaka så mätt jag är!!! Men vad goda kroppkakorna blev. Som jag sa tidigare äter jag alltid väldigt många för jag kan liksom inte sluta äta.

Jag försöker att ta nya i smyg men familjen håller alltid räkningen. Jag vågar knappt säga hur många jag åt...men i kväll blev det....11 st. Fatta att magen putar!

Det är tur att jag inte laga dem så ofta eller hur?

Glöm inte att vara med i omröstningen!

Nu ska jag med min stora mage färga sonens hår till att bli mörkare.

Av Tin - 3 november 2008 12:09


I dag ska jag överaska familjen med att laga kroppkakor. Jag blev själv så sugen på det. Det är ju lite jobb men fläsket är tärnat och löken är hackad. Tårarna har runnit, jag förstår inte varför jag blir så ledsen när jag skär lök ;)

Lök och fläsk är nu blandat med kryddpeppar så nu är den delen klar.

Det som är bra med att laga kroppkakor är, ja förutom att det är jättegott! ...är att allt blir uppdiskat runt omkring medans de kokar sin dryga timme.

Jag älskar kroppkakor och äter flest här i huset ha ha.

Vad tycker du om kroppkakor?

Vad med och rösta för jag är nyfiken!

Av Tin - 3 november 2008 10:08


En ovanligt vacker höstdag som borde ge mig massor av energi men här sitter jag och gör ingenting. Vet inte riktigt var jag ska börja eller om jag vill över huvudtaget.

Min lediga dag börjar minst sagt, väldigt slött!

Men i ärlighetens namn är det ganska skönt att "bara vara" och det är inget som springer i från mig och än är det inte kvällen.

Miljöstationen är ett ställe jag måste besöka i dag och det är ju så tråkigt. Hundarna älskar att åka dit, tror jag det! De sitter i bilen och bara ha det bra medan jag springer omkring och slänger allt på rätt ställe.

De bruka heja på och tycka att jag är duktig och det är skönt att få lite uppmuntran på ett sådant ställe som en miljöstation.

Min garderob ska också städas...oj! jag kan nog inte sitta här mer utan får nog sätta i gång om jag ska hinna allt till kvällen. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards