Alla inlägg den 6 november 2008

Av Tin - 6 november 2008 23:02


I morgon är det FREEEEEDAG! Å vad härligt. Jag börjar jobba vid halv 9 och slutar 21.00 men vad gör det, det är ju fortfarande FREEEEDAG! Och därefter kommer ledig helg!

Jobbet i morgon kommer att gå som en dans. Det har varit mycket jobb sista tiden så mina lediga dagar måste jag vara extra mån om och koppla av så mycket det bara går.

I Kväll har jag gjort det som är riktigt tråkigt, att storhandla. Nu är frys och kyl fyllda och mat i förhoppnings

-vis flera, flera dagar framöver. Nu kan det bli snöstorm om det vill.

Nu är det läggdags så min underbara FREEEEDAG kommer någon gång. NATTI NATTI!


Av Tin - 6 november 2008 19:09

Har jobbat på mitt ordinarie jobb under förmiddagen och hela eftermiddagen hade jag nätverksträff med "mina" värdegrundsombud. En mycket bra eftermiddag och det är det ju alltid när man får prata värdegrund med personer som har samma värderingar.

Jag hade en övning där 6 deltagare fick en "lapp" i pannan med olika budskap som ignorera, håll alltid med, var retfull, upprepa vad hon säger osv. De visste inte vad som stog på deras egen lapp men skulle behandla de övriga efter vad som stog på deras lappar.

De sex personerna fick nu i uppgift att tillsammans hitta på en rolig julaktivitet.

Till slut kunde varje person komma på vad som stog i pannan och berätta om den känslan de kände att tex bli ignorerad. Inte alls kul, det var obehagligt.

Hur är verkligheten i arbetslaget?

Ovido - Quiz & Flashcards