Alla inlägg den 1 november 2008

Av Tin - 1 november 2008 14:03



I dag är jag inte nyttig ett ända dugg!

Men det är skönt med en sådan dag.

Jag gör ingenting, bara lata mig och äter allt som inte är nyttigt alls och jag har lika gott samvete för det.

I kväll kommer dotterns tjejkompisar hit och de ska senare under kvällen förflytta sig till "stan".

Då får väl vi "gamla" som är trötta efter vår utekväll i går, hålla oss undan. Det är tur att vi har TV i sovrummet också för det blir väl till att vara där. Men det är ganska skönt att ligga och titta på TV:n faktiskt. Vila sin trötta rygg och käka pepparkakor med ädelost. Dricka julmust...ja det blir inget annat i dag för i morgon är det jobb och ruset från igår måste gå ur kroppen. Nä, jag bara skojar...så mycket blev det inte. Men det känns så ha ha...

Av Tin - 1 november 2008 10:12


En kall morgonpromenad med hundarna. Det var flera minusgrader men väldigt skönt. Måste plocka fram min mössa för det börjar bli lite kallt om öronen.

Vi hade en trevlig kväll i går. Tidningen Frotté, bjöd på god mat och Gert Fylking var också där. Han hade varit runt och "jobbat" i flera butiker i vår stad under dagen och var nog ganska trött. Han hade även jobbat på RIX FM tidigt på morgonen så det blev en lång dag för honom.

Jag och min man "drog" tillsammans med goda vänner till puben efteråt.

Men himmel så trött jag var och längtade bara hem till min säng. Vad tråkig jag är!!!

Nu när jag äntligen kunde koppla av efter denna arbetsvecka, då kom tröttheten som ett brev på posten.

I dag har jag tagit en välbehövlig semesterdag och vad det blir av dagen vet jag inte än. Bara vara ledig kanske och det är väl gott nog!

Ovido - Quiz & Flashcards