Alla inlägg den 17 november 2008

Av Tin - 17 november 2008 22:29


Det är kallt ute, minusgrader även för oss som bor i "södern". Har precis släppt ut hundarna och de blev snopna när vattnet hade frusit i fontänen. Det är deras nöje att dricka av det kalla vattnet. Kvällen har har varit en kväll som många andra genom åren. Hjälpa till med läxor och förhör. Det har räknats matte avigt och rätt. Fel räknade vi också i bland ha ha men det är väl det man lär sig på. Av sina misstag eller också inte,kanske. Nej nu börjar jag blir trött och det är ju inte så konstigt för siffrorna dansar fortfarande framför ögonen. Nu står det tre...förlåt 1+1 är 2 hundar på trappan och vill in. Får väl släppa in dem och snart gå och lägga mig. Arbetsveckan har ju bara börjat och jag behöver mycket vila.

Natti Natti!

Av Tin - 17 november 2008 20:09


Hur ser andra personer på dig? Har du någon aning?

Vi är väldigt snabba på att sätta in människor i olika "fack".

Vi behöver bara några minuter på oss för att värdera en annan människa genom att bara titta på henne/honom.

Antingen har vi tur för att det stämde exakt eller också får vi erkänna att vi hade helt fel.

Hur tror du att andra personer uppfattar dig. Våga du berätta det för mig?

Jag vet hur andra brukar tycka om mig och det vågar jag berätta för dig.

En BESSERWISSER och HÖGFÄRDIG (upplåst,stroppig, mallig)! I det facket hamnar jag. Jag vill tillägga att det oftast är kvinnor som sätter mig där.

Jag kan säga att jag varken är en besserwisser eller högfärdig och det är det som är lite kul, för när en person lär känna mig upptäcker de att deras värdering om mig var helt fel. Du är en väldigt mjuk och omtänksam säger de då. En väldigt lugn och sansad person.

Jag har funderat på varför många ha en negativ värdering om mig genom att bara se på mig, men har inget svar.

Jag undrar ibland varför?


Av Tin - 17 november 2008 19:44


Den här arbetsdagen har gått med en väldans fart. Klockan verkar har snurrat runt extra fort.

I dag har jag varit på mitt "ordinarie" jobb och resten av veckan består av möten, föreläsa och besöka arbetslag och reflektera över värdegrund och samarbete. Detta tycker jag är så fantastiskt roligt och inspirerande.

När jag kom hem i från jobbet åkte sonen och jag för att köpa nya gympakläder. Det är väldigt viktigt för honom att ha det rätta :) och han tror att ledaruppgiften (gympan) han ska ha på onsdag går bättre om han har nya snygga gympakläder.

Visst ligger det mycket i detta, tyvärr kanske jag ska tillägga men visst höjs självförtroendet om man känner sig "klädd". Jag klär mig olika beroende vad jag ska göra för jobb. Kläder har betydelse för hur vi värdera en annan människa och även hur jag blir bemött. Sedan kanske vi gjort en felaktig värdering om en person, kläderna kan ha "lurat" oss.


Ovido - Quiz & Flashcards