Alla inlägg den 4 november 2008

Av Tin - 4 november 2008 20:12


Vilken härlig natur! Den här utsikten skulle man ha från sitt köksfönster. Å vad jag skulle sitta och njuta med mitt kaffe vid köksbordet. Jag har ju hundar som måste ut och rastas och jag kan tänka när jag ser en trädgård full med skit, vilken tur att jag inte ser detta från mitt köksfönster varje dag. Men så funderar jag på vad jag har för utsikt själv. Jo ett stort gammalt garage och det ser allt annat än vackert ut. Ja, jag vet att det var där när vi byggde. Det var först på plats men då sa man att det skulle rivas och ett flerfamiljshus skulle byggas. Nu blev det tyvärr inte så. Jag få sitta varje dag och se denna hemska utsikt. Putsen har ramlat av på flera ställen och färgen likaså på portar och fönster. Fönstrena ja, de är söndriga. Allt ser bara så sorligt ut från mitt köksfönster. Där är killar som "jobbar" med sina bilar. Svetsar, bankar och trafik hela tiden, fy vad trött jag blev. Ska man ta ett vackert kort i trädgården måste man passa sig så att inte denna fula byggnad kommer i bakgrunden. Uch!!! nu har jag fått "kräkas" en stund men inte känns det bättre. Det är lika fult som innan min utsikt.


Här ser ni min utsikt från mitt köksfönster.

Ingen trevlig precis.

Det dåliga taket blåste Gudrun av. Då la man på ett nytt.

Men resten då?


Av Tin - 4 november 2008 18:05


Vilken dag! Full av energi! Jag har städat skåpen i köket också, ja när jag ändå var i gång. Hundarna tycker inte att jag är tråkig, tvärt om. I varje tomkartong som det alltid blir när jag rensar, lägger jag en godbit. Viker ihop den och de får öppna. Vilken rolig aktivitet!!! Men vad stökigt på golvet. Här ligger små, små kartongbitar över hela köksgolvet, men vad gör väl det. Alla ska tycka det är roligt att städa, även hundar.

Av Tin - 4 november 2008 13:06


I dag har jag en städdag och det är faktiskt riktigt kul. Kul är det för jag känner att jag kan koppla av allt vad jobb heter och så blir det så fint (jobb utanför hemmet).

Jag har städat på sådana ställen som ni inte ser när ni kommer hem till mig men jag vet att det var välbehövligt. Flera garderober är nu städade och jisses vad skönt. Det blev en del kläder som ska skänkas till välgörenhet. Det känns lite bättre än bara kasta dem.

Jag har en liten kafferast nu på eftermiddagen. Ska fundera på vad jag ska gå lös på nu!

Av Tin - 4 november 2008 09:40


Till hundarnas stora förtjusning blev morgonpromenaden i stan. Lisa älskar detta och läser "morgontidningen" grundligt. Harry däremot, den lille busen, har så bråttom till nästa gathörn.

Han tyckte att det var jättespännande när en buss kom och "släppte" ut en massa ungdomar som var på väg till skolan.

De skulle samma håll som vi, så där gick jag, Harry och Lisa mitt i smeten.

Alla ungdomarna skrattade och pratade och Harry tyckte detta var jätte kul. Han gick så fint i den stora gruppen. Stolt som en tupp blev han när någon sa att han var söt.

Det här är väl inget märkvärdigt tyckte Lisa som alltid tycker att Harry överdriver allt.

Här sitte jag nu och äter solrosfrallor som jag köpte på hemvägen. Lisa och Harry har somnat nöjda att dagen börjat så kul.

Ja just det! Sonen har ingen tandställning längre och har "speglat sig" hela vägen hem. Tänderna blev jättesnygga!



Harry o Lisa i Hoglands park

Ovido - Quiz & Flashcards