Alla inlägg den 10 november 2008

Av Tin - 10 november 2008 21:37


Inte kunde jag sitta i soffan och titta på hundprogram, 

nej då. Där skulle tittas på "Färjan". Men titta ni på båten för all del. Nej! har inte dåligt samvtete för att ni kör i väg lilla mamma. Jag kan ligga och strecka ut mig i sängen och titta på den lilla TV:n i sovrummet. Det var riktigt skönt

faktiskt. Harry och Lisa var också intresserade skärskilt när

hundar i programmet skällde. De satt så fint vid fotänden och tittade hela tiden.

- Ja men Lisa, ser du så de bär sig åt, sa Harry

- Så gör inte vi eller hur matte, tycktes Harry säga utan att släppa blicken från TV:n.

Nej som tur är, men fortsätt ni och titta. Ni kanske lär er ett och annat.

Under den förbaskade reklamen gick jag och hämtade en påse med nötter och russin, blev så sugen. Nu kan jag se hur duktiga ni är mina små pälsänglar. Jag fortsatte titta på hundprogrammet medan jag åt av det goda ur påsen. Lisa brydde sig inte det minsta men Harry, naturligtvis, satte sig bredvid med så bedjande ögon som möjligt. Men han tröttnade snabbt och la sig i vetskap att det där "godiset" var mattes.

"Mannen som talar med hundar" tycker jag är sund. Han är lugn och säker men det svenska hundprogrammet tyckte jag mindre om. Han hade ett strirrigt uppträdande. Du ska sitta, sitt ner, sitt sa jag, sitt!

Ett bestämt, SITT! räcker och hunden ska lyda.

Du också ha ha...vad bra! SITT! och läs i min blogg så länge du vill och har lust!




Av Tin - 10 november 2008 19:25

 

 Vad skönt när man kommit så här långt på kvällen. Nu kan jag koppla av, dricka

kaffe och göra vad jag vill. Alla de vanliga kvällssysslorna är klara, hundarna

är välrastade och tvätten tänker jag inte bry mig om och inget annat heller för den delen. Jag vill bara "vara"! I morgon ska jag ha planering på myndighetskontoret hela dagen. Det ska bli inressant!

I dag fick jag en rolig kommentar på mitt "ordinarie" jobb,

"Är du personal här"? (Är ju inte där så ofta då jag jobbar med andra projekt) Jag hoppas det var ett skämt och för den delen vill jag inte lägga energi att utforska om vilket.

Jag mår inte dåligt, tvärt om.

I kväll blir det en "titta på TV hundkväll". Först är det "Mannen som talar med hundar" och sedan ett nytt program, "Hundcoachen".

Får väl "bänka" mig i soffan och dra benen under mig, dra över mig en gosig pläd och njuta av en ledig kväll.


Av Tin - 10 november 2008 18:04


Arbetsdag måndag är till ända. Väl hemma igen har jag och dottern gått en långrunda med hundarna. Jag har också lagat middag. Det fick bli enkelt idag, stuvade makaroner och falukorv. Hyfsat gott! Jag har nog inte så mycket energi kvar att uträtta något mer i kväll.

Hundarna ska ut en runda och "vädra" mig lite senare. Det är bra att reflexvästarna finns nu när det är väldigt mörkt ute. Oj, jag som skulle ringt frissan idag! Nu har jag glömt det....igen! Vad trött jag blir på mig själv. Jag vill klippa mig "långt" ;) Jag ångrar att jag klippte av mitt långa hår innan sommaren. Men det är på utväxt och som tur är växer det väldigt fort. Det är på G att växa sig längre.

Måste ändå toppa det  och "lägga" i lite färg och förnya mig vilket alltid är kul.

Nu måste jag ut på en vädringsrunda. Vi hörs senare när jag har kaffet färdigt och slå mig ner här i gen.


Ovido - Quiz & Flashcards