Alla inlägg den 22 november 2008

Av Tin - 22 november 2008 19:04


Jag har sett här på bloggen att många har fått snö och jag tror att det är på G här också.

Vilken tur att jag har vinterdäcken på! och sedan har jag antisladd, antispinn, antivolt och kanske antikrock...a! jag vet inte så noga. Men det är en säker bil i alla fall för att jag kör väldigt försiktigt vilket inte hjälper om det kommer någon som ställer till det för mig förstås...... Sitter här och äter pepparkakor med Ädelost med punschsmak som finns på tub. Om ni visste vad gott det är! Ni måste prova!

I kväll blir det som vanligt en "ta det lugntkväll" och i kväll känner jag faktiskt för det.

Av Tin - 22 november 2008 16:54


En arbetsdag i morgon och därefter ska jag var ledig hela veckan!!! Nja nästan, har ett par "smågrejer" på jobbet bara.

Jag ska pyssla, pynta och bara göra det jag vill och ta det framför allt lugnt!!!

Jag kunde inte låta bli att skapa lite stämning här också!

På tal om stämning! Jag har en granne som håller på för fullt nu med att skapa stämning. Han håller på att göra hela sin trädgård till det värsta "jullandsskapet". Jag lovar att ta en bild vid advent då han tänder upp allt, så ni får vänta till dess.



Av Tin - 22 november 2008 10:24


Min omröstning av "vad man tycker om kroppkakor" avslutas

och resultatet blev:


68% Tycker att det är underbart gott!


5,3% Tycker att det går att äta


5,3% Är eniga att det är rent av äckligt!


21,1% Har aldrig smakat dessa "gråa bollar".


Jag kanske skulle bjuda dessa 21,1% på middag en dag!?

Det hade varit en utmaning! Men nu ska vi snart äta en massa julmat så vi får vänta till våren!

Tack för att ni röstat!



Av Tin - 22 november 2008 09:45


God morgon!

Här är det kallt, minusgrader och lite vitt "puder" av snö på marken. Det var en riktigt skön morgonpromenad med hundarna i dag. Med rätt kläder fryser man inte.

Semesterdag i dag! Skönt att bara vara ledig!!!

Hade trevligt i går kväll. Just trevligt, är rätt beskrivning. Det var inte jättekul eller skitskoj det var bara....trevligt, rätt och slätt.

Men nu har jag varit social (deltagit i en trivselaktivitet) i alla fall och "ätit upp" mina julpengar som vi fått av arbetsgivaren.




Ovido - Quiz & Flashcards