Alla inlägg den 20 november 2008

Av Tin - 20 november 2008 20:32


Min huvudvärk har börjat ge med sig som tur är för i morgon ska jag gå i skolan. Mina "små" fyller år i morgon och jag ska följa med dem och vara med under en dag.

Det ska bli riktigt kul för det är ett tag sedan jag gick i första klass. För att inte tala om rasterna. Undra var jag lagt mitt hopprep? eller man kanske inte hoppa rep längre.

Varma kläder skulle jag ha för vi ska vara i "skolskogen" under förmiddagen. Ska bli spännande och se vad fröken har hittat på att göra där.

Oj! frukt ska jag säkert ha med. Det får jag inte glömma.

Får packa min skolväska i kväll.

Av Tin - 20 november 2008 17:19


Jag har varit på möte hela eftermiddagen och kände redan innan jag kom dit att jag började få huvudvärk.

Nu har jag huvudvärk så det förslår.

Någon liten retfull en, sitter där inne och bankar med sin hammare. Jag har nog druckit för dåligt och dessutom jobbat mycket och det är inget bra, det förstår jag nu när jag sitter här och tycker synd om mig själv.

Får nog lägga ner mitt stackars huvud på en kudde...

Av Tin - 20 november 2008 11:05


Enligt mitt arbetsschema skulle jag haft en ledig dag men som sagt var, mitt schema har jag inte arbetat efter de senaste månanderna. Det blir så när man har olika uppdrag.

I eftermiddag är det möte med utvärdering av kvalitétsmässan. 

 Därefter ett möte med förvaltningschefen om ett "engångsuppdrag" jag ska genomföra i nästa vecka. Men jag har ingen aning vem som läser här, så ännu vill jag inte skriva om detta uppdrag. Jag kan bara säga så här, jag ska överraska en grupp människor och bara komma och "ta över". Så, nu skriver jag inte mer om det.


Av Tin - 20 november 2008 09:58


Jag har fått en utmaning av www.penzel.bloggagratis.se

som lyder så här:

Plocka fram det 6:e kortet ur din bildsamling och berätta lite om det.

Okey...min bild är från kvalitétsmässan. Den säger mycket om vad som kan hända men en Människas Värdighet när han flyttar till ett äldreboende. En man som alltid varit propert klädd. Ser ni den snygga skjortan (syns förvisso inte på bilden men den finns där), slipsen och kavajen? och i en kombination med de snygga kläderna är ett par säckiga joggingbyxor som personalen har tagit på honom. Snyggbyxorna passar inte längre för i dem får den stora blöjan personen måste använda inte plats. Var tog människan värdighet vägen?


Jag utmanar vidare dessa personer att plocka fram sin 6:e bild och berätta om den:


Singo

Magnus

Ovido - Quiz & Flashcards