Alla inlägg den 18 november 2008

Av Tin - 18 november 2008 21:16


Har besökt ett härligt arbetslag som jobbar "natten" på ett äldreboende. De hade "planeringsdag" på kvällen.

Vi har reflekterat över värdegrundsfrågor och det är så fantastiskt kul att handleda och får dem att fundera på sådant som tycktes vara självklart, inte är det längre. Jag hoppas att jag väckt tankar till ett fortsatt värdegrundsarbete och att man fortsätter arbeta för att få ett bättre samarbete.

Ska ta mig en kopp kaffe och några pepperkakor och koppla av och reflektera över min arbetsdag.

I morgon ska jag föreläsa på vårdprogrammet och ska se till att samla ihop mig inför det och vad jag behöver ha med mig. Det är utmaningar hela tiden.


Av Tin - 18 november 2008 17:13



 Får väl tända lite ljus så här i det blåsiga och regniga höstmörkret.

Jag har haft en mötesdag, planerat nya uppdrag och slutfört tidredovisningar. Inget kul för dig att veta men jag är väldigt nöjd med dagen i alla fall. Snart ska jag ge mig i väg igen. Jag ska besöka ett arbetslag som har planeringsdag. Min roll är där att vara värdegrundsinstruktör. Det är minst sagt lite "pirrigt" men också väldigt spännande. Det går säkert bra! Man måste tro på sig själv och det man gör.



Av Tin - 18 november 2008 16:28


Vilket väder! Det är är inget kul alls. Regn, kyla och blåst!

Usch och fy! Inte ens hundarna vill gå ut några längre rundor, som tur är för mig kan jag tillägga. När jag öppnar dörren för att släppa ut dem, titta de på mig och undrar,

är du inte riktigt klok? menar du på allvar att vi måste gå ut? Nåväl en liten kisserunda vid närmsta buske går väl för sig. Nu längtar jag verkligen att få ta fram alla stjärnor och ljus. Vi behöver höja mysfaktorn för att orka med detta väder, för att inte tala om mörkret. Det har varit mörkt hela dagen. Det är inte utan man längtar till sol och värme.

Tänk att ligga på en varm och solig strand...mm... det är bara ett minne blott.

Ovido - Quiz & Flashcards