Alla inlägg den 26 november 2008

Av Tin - 26 november 2008 22:17

Av Tin - 26 november 2008 20:36


Nu börjar stressen inombords att lägga sig. Det känns riktigt, riktigt skönt. Snacka om att jag behövde denna lediga vecka för att "landa"!!! Det är bättre att "landa" mjukt och försiktigt än att göra en störtdykning med "huvudet i väggen".

Nej, skämt åt sido!

Lite blåbärsglögg, som inte smakar blåbär, men är god ändå, är gott så här efter allt pysslande.

Hörde att det fanns chokladglögg, undrar hur den smakar?

Av Tin - 26 november 2008 18:45


Vad härligt det är att vara kreativ och bara låta fantasin flöda. Jag har jobbat med mossa och gjort bollar av den. Lite silvertråd runt och dekorerat med "silvriga" ting så blir det precis som jag tänkt!

Det här ska vara mina blommor i köksfönstret ha ha! Det kan ju se lite annurlunda och kul ut. Rött, silver och mossa, men det låter väl JUL!

Ska hänga upp mina röda gardiner innan jag ställer allt på plats.


Jag är riktigt nöjd med resultatet!

Av Tin - 26 november 2008 16:19


Dagens goda gärning!


Framför mig vid bankautomaten står en äldre herre och läser och trycker på knapparna. Börja om, trycker igen...

Då tänker jag, bara ta god tid på dig, låt inte mig stressa dig.

Jag försöker visa med hela mitt kroppsspråk att han ska ta det lugnt. Jag är "arbetsskadad" och tänker att jag respektera, att det får ta tid för denna mannen.

Till slut tröttnar han för han fick inga pengar och går där ifrån....och då kommer pengarna. Jag ser flera 500 lappar sticka fram ur automaten och ropar på mannen som hunnit en bra bit bort. DINA PENGAR ÄR HÄR!!!

Han blev jätteglad och tackar!

Damen bakom mig klappar mig på axeln och säger, vilken ärlig människa du är. Hade "fel" person stått där hade den tagit pengarna, sa hon.

Att ta pengar för någon annan, finns inte i min värld.

Jag tänker, gör jag någon glad får jag det tillbaka vid ett annat tillfälle.





Av Tin - 26 november 2008 11:47


Jag har lite stresshantering här hemma. En rensa och släng dag och det är avstressande, absolut. Ja, men nu kommer jag in i garaget, hur avstressande är inte det. Man blir ju bara glad att se ordning och reda.

Miljöstationen har också fått ett besök.

Jag vill ha så lite som möjligt att hålla reda på, det är avstressande!!!

En stillasittande stund med kaffe och fralla är också avstressande och extra avstressande med en god kaka till!!!

Av Tin - 26 november 2008 09:32


Måste försöka koppla av och njuta av min ledighet. Det är inte lätt kan jag säga. Huvudet har varit så fullt av olika jobb och uppdrag så jag har faktiskt jättesvårt att koppla av. Jag känner mig fortfarande "stressad" i mitt huvud.

Kan till och med ha dåligt samvete för att jag tagit kompledigt från mitt "ordinarie" jobb för att jag inte ha varit där så mycket sista tiden.

Koppla av!!! koppla av!!! Rensa hjärnan....känn lugnet...

Ovido - Quiz & Flashcards