Alla inlägg den 19 november 2008

Av Tin - 19 november 2008 22:00



Man pratar om snöväder...kan undra jag om det blir något.

Vi är ju inte så bortskämda med snö här nere och jag vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt....med snö menar jag. När och om det kommer ställer den till problem någon dag och försvinner lika snabbt som den kom. Till sist försvinner snögubbarna som barnen gjort. Om det kommer så alldeles lite snö, kan de göra de roliga gubbarna. Det är fantastiskt!

Men lite "vitt" till advent hade varit mysigt. Det höjer "mysigheten".

Av Tin - 19 november 2008 20:04


I dag har jag föreläst om Värdegrund för blivande undersköterskor. Någon minut innan jag ska börjar funderar jag på, varför utsätter jag mig för detta? och i tre timmar? Är jag inte riktigt klok?

Men jag är klok! Detta är ett otroligt viktigt och spännande ämne som jag kan tala länge om.

I halvtid går....brandlarmet och en röst i högtalaren säger,

Det är brand i byggnaden, var vänlig och lämna byggnaden omgående.

Vad gör jag som föreläsare? Går med gruppen ut...i regnet naturligtvis.

Det var falskt alarm då någon hade tryckt  på utlösaren.

Kan tillägga att det inte var någon av mina åhörare.

Väl tillbaka, lite blöta av regnet, fortsatte föreläsningen och vi hade tillsammans många bra värdegrundsreflektioner.

Jag har funderat på om det var jag som satte i gång brandlarmet. Tänk om det var det!  Det var kanske mina "heta vibbar" jag sänder ut. Jag "brinner verkligen för mitt ämne, VÄRDEGRUND!




Av Tin - 19 november 2008 10:16


Vaknade till en stilla, kall och frostig morgon. Men himmel så halt på vägarna. Snälla hundar, idag blir det absolut ingen kaninjakt! för då drar ni omkull matte.

Hundarna och jag halkade sakta och lugnt omkring på vår morgonpromenad.

Nu skiner solen och det ser ut att bli en riktigt fint.

Hoppas du också har vaknat till denna sköna dag!

Ovido - Quiz & Flashcards