Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Havet både lockar och skrämmer!

Av Tin - 16 november 2008 19:22


Att vara ombord på en båt mitt ute på havet, utan land i sikte, är något som skrämmer mig.

Havet är djup och mörkt och tanken att hamna i det...jag ryser bara jag tänker på det.

Om jag måste åka båt, en färja, så kolla jag alltid nödutgångar och vad flytvästar finns.

Jag skulle absolut inte kunna lägga mig i en koj och sova. Det är uteslutet!

Nu kom jag att tänka på hur fruktansvärt det skulle kännas att bli instängd i en sjunkande båt som börjar ta i vatten!

Då hjälper ingen flytväst!

Har väl hört och sett förmycket. Havet kan vara alldeles underbart men det kan vara ett monster också och jag är så liten så liten...


En sak är då säker! Jag skulle aldrig jobba på en båt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards