Alla inlägg under november 2008

Av Tin - 27 november 2008 21:45


Lite snyggt och mysigt i gluggen!

Av Tin - 27 november 2008 21:37


Jag har tradionellt valt den röda färgen i köket. Till det har jag silver och mossa. I tidigare inlägg finns mina mossbollar och de är ju bra för de behöver inte vattnas :) Nu pryder de sin plats i köksfönstret.

Så här blev vårt kök!

Av Tin - 27 november 2008 21:31


Ibland får man tips här i bloggarna. Tack för det!

Här är mina adventsljus. Jag hittade GOD JUL band och små söta kronor i pysselaffären. Jag fäste kronan med hjälp av ståltråd.

Runt ljusen är det kaffebönor. Det doftar härligt!!!

Av Tin - 27 november 2008 16:18


Vart tog denna dagen vägen? När man vaknar tänker jag, en hel ledig dag att göra allt möjligt!

Men ett tu tre är det kvällen!

I dag har jag varit hos "frissan" och inte klippt mycket för jag vill inte ha kort hår längre. Jag förstår inte varför jag ska lyssna på alla andra som säger, att du inte klipper dig kort! Det skulle du passa i, verkligen!

Oftast lyssnar jag på mig själv men efter att ha hört det flera gånger så klippte jag av håret.

Men hur lätt är det hålla frisyr när det lockiga och busiga håret lever sitt eget liv. Nej nu får det växa sig långt igen och det är på god väg. Tack och lov!




Av Tin - 26 november 2008 22:17

Av Tin - 26 november 2008 20:36


Nu börjar stressen inombords att lägga sig. Det känns riktigt, riktigt skönt. Snacka om att jag behövde denna lediga vecka för att "landa"!!! Det är bättre att "landa" mjukt och försiktigt än att göra en störtdykning med "huvudet i väggen".

Nej, skämt åt sido!

Lite blåbärsglögg, som inte smakar blåbär, men är god ändå, är gott så här efter allt pysslande.

Hörde att det fanns chokladglögg, undrar hur den smakar?

Av Tin - 26 november 2008 18:45


Vad härligt det är att vara kreativ och bara låta fantasin flöda. Jag har jobbat med mossa och gjort bollar av den. Lite silvertråd runt och dekorerat med "silvriga" ting så blir det precis som jag tänkt!

Det här ska vara mina blommor i köksfönstret ha ha! Det kan ju se lite annurlunda och kul ut. Rött, silver och mossa, men det låter väl JUL!

Ska hänga upp mina röda gardiner innan jag ställer allt på plats.


Jag är riktigt nöjd med resultatet!

Av Tin - 26 november 2008 16:19


Dagens goda gärning!


Framför mig vid bankautomaten står en äldre herre och läser och trycker på knapparna. Börja om, trycker igen...

Då tänker jag, bara ta god tid på dig, låt inte mig stressa dig.

Jag försöker visa med hela mitt kroppsspråk att han ska ta det lugnt. Jag är "arbetsskadad" och tänker att jag respektera, att det får ta tid för denna mannen.

Till slut tröttnar han för han fick inga pengar och går där ifrån....och då kommer pengarna. Jag ser flera 500 lappar sticka fram ur automaten och ropar på mannen som hunnit en bra bit bort. DINA PENGAR ÄR HÄR!!!

Han blev jätteglad och tackar!

Damen bakom mig klappar mig på axeln och säger, vilken ärlig människa du är. Hade "fel" person stått där hade den tagit pengarna, sa hon.

Att ta pengar för någon annan, finns inte i min värld.

Jag tänker, gör jag någon glad får jag det tillbaka vid ett annat tillfälle.





Ovido - Quiz & Flashcards