Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

En spark i ändan och ut!!!

Av Tin - 15 oktober 2008 16:37


Det syns direkt vem i arbetsgruppen som är en negativ person. Med sin kroppshållning och vad hon säger och det obehag som sprider omkring sig kan varken undgå mig eller någon annan.

Jag har mött många arbetslag de sista veckorna och inventerat deras kommande utmaningar och vad de då behöver för kompetens. Det har varit jättekul att få träffa alla dessa människor som varit samarbetsvilliga. Men i dag mötte jag den person som säkert bär på en "inre uppsägning". Hon jobbar kvar men tycker att jobbet är urtråkigt vilket syntes tydligt. Riktigt obehagligt!!!

Hennes uppenbara mobbning mot en av hennes arbetskamrater var så tydlig. Hur är denna personal när hon arbetar med vårdtagarna?

Jag ryser! Sådana personer vill vi inte ha!!!!

Jag som också jobbar som värdegrundsinstruktör skulle gärna sätta i gång med en föreläsning men fick bita mig i tungan. För denna dag var mitt uppdrag annat. Men jag kunde naturligtvis inte låta bli. Jag vävde in bemötande i mitt uppdrag ändå. Men jag tror inte hon tog till sig ett dugg!

Det är som att hälla vatten på en gås!


Trivs du i ditt arbetslag?




 
 
Fia

Fia

15 oktober 2008 19:17

Hej Tin! Kul att du besöker min blogg. Tack för gratulationerna gällande min valpning. Jag är trött nu men mår annars utmärkt. Valparna mår oxå bra. Lite nyfiken bara på om vi har träffats?
Hälsningar Fia

http://www.helenaofia.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

15 oktober 2008 19:30

Hej Fia!
Vi har aldrig träffats inte vad jag vet i alla fall. Men du hade säkert gillat Harry min hund. Det är en riktig goding! Lisa är också snäll men du vet er tikar emellen. Hon har haft valpar också och när hon löper nästa gång ska hon paras igen.
Om du läst min blogg så har du läst att jag ska på "jobb" till helgen. Fia, jag kanske behöver din kunskap!

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards