Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Kränkt för livet!

Av Tin - 6 oktober 2008 20:14


Jag förstog att något inte stog rätt till men kunde inte sätta fingret på det. Här i min familj var allt som vanligt men utanför den, hade den förändrats. Det pågick under ett halvår och den fientlighet jag mötte  ökade i takt med tiden. Knappt märkbar men jag kände den. Jag funderade på att det var bara något påhitt från min sida men när en del slutade hälsa och inte ens sökte ögonkontakt med mig förstog jag att inte allt stog rätt till.

De kanske hade en dålig dag trodde jag i min ovetskap eller de kanske tog fel på person.

Även på mitt arbete kände jag detta "vad det nu var" men trodde att jag bara var överkänslig. Jag talade om hur jag kände för min man och han trodde bara att det berodde på den kvinnliga avundsjukan. Men när han också märkte att folk slutade hälsa när vi var ute med våra hundar så förstog han vad jag menade.

En kväll fick jag reda på vad det var och jag kan inte i ord beskriva den känsla jag kände av att få veta, fruktansvärt, ja värre än så.

"Någon" hade ljugit ihop en historia om mig, en fullständig lögn och alla, då menar jag verkligen alla som bor här och en bra bit utanför samhället hade "gottat" sig i detta.

Jag vill inte säga vad detta förtal handlade om för det är så hemskt och den vanmakt jag kände när jag fick detta kastat i ansiktet kan inte i ord beskrivas. Jag skulle bara vilja klättra upp på det högsta berget och skrika ut min oskuld. Den som har hittat på denna historia är vad jag kan se en sjuk människa och inget annat.

När jag vänder mig till ena grannen och fråga, har ni hört detta?

Ja det har vi, svarade de förtvivlat. Men vi har aldrig trott på det.

Jag vänder mig till nästa granne och fråga samma sak och får samma svar tillbaka.

Då förstog jag. Alla pratade om detta, mina arbetkamrater, ja varenda människa och hela samhället, även utanför. De som kände mig visste att det inte var någon sanning i vad de fick höra, men de sa heller inget till mig.

Jag har aldrig känt mig så kränkt i hela mitt liv!

Under ett halvt år hade denna fruktansvärda historia cirkulerat runt i bland hus, affärer, jobb, fester, ja överallt.

En del säger, "ingen rök utan eld" och jag säger att bakom detta fanns varken det ena eller andra utan bara en, jag säger det igen. En väldigt sjuk människa.

Det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på detta och jag hoppas att med tiden blir det varannan dag och var tredje....tills det omöjligt suddats ut. Men det gör det nog aldrig.

Skvaller som förgyller tillvaron för en del, kan skada en människa oehört för all framtid!



 
 
Sister Disco

Sister Disco

6 oktober 2008 22:30

men herregud, det låter ju SINNESSJUKT. Människor är bra lustiga ibland, eller rätt ofta t.o.m Jag vet inte vad jag ska säga.

Men kram på dig, kära du.

http://sisterdisco.blogg.se

 
camilla

camilla

7 oktober 2008 10:32

Men det var det värsta!! FY så obehagligt.
Jäkla sjuka människor det finns!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

7 oktober 2008 13:58

Hej vännen!
Jag får en riktigt obehaglig känsla i magen när jag läser detta. Tänk vad människor kan ställa till med. Och många vågar inte ifrågasätta utan håller bara med. Vad modiga de är som vågar fråga personen i fråga om det är sant eller inte.
Förstår din känsla för jag har varit med om nåt liknande, men då var det bara två familjer inblandade så vi kunde reda ut det rätt så snabbt.
Tiden läker alla så heter det, men ibland vill man ha svar och förklaringar på den tiden, eller hur?
Tack för att du delar med dej.
Det ger oss läsare en tankeställare.

Hoppas att du har en härlig höstdag med sol och vackra färger idag.
Jag njuter.
Kram, Anita

http://anita.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards