Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Tin - 21 februari 2009 17:49


Under eftermiddagen har jag handlat krukor, gröna växter, gardiner, lampa och några ljustakar. Det är så roligt att få allt det nya på plats och jag säger bara... "bygglov", släng er i väggen! Skojar bara....de är duktiga, men jag är nöjd med mitt resultat.


Ja, detta är mitt lördagsnöje och det är absolut mycket roligare än att ut och dansa ha ha... För den delen har jag fått min motion i dag....en mil "har jag i benen".


I kväll blir det myspys framför TV:n och melodifestivalen och för att göra det enkelt för oss blir det pizza.


Ha en fortsatt skön....




Av Tin - 21 februari 2009 11:55


Nu har jag varit på loppis och precis som jag tänkt, luktar det grillad korv och kaffe när vi kliver in.

Det är ändå lite nostalgi att besöka en loppis. Vi såg mycket vi känner igen från när vi var barn. Mammas senapsgula kaffekoppar i glas, snöstjärnan man fick när man åkte skidor i skolan och prydnadssaker naturligtvis. Det var nästan så man blev tårögd...


Nåväl, vi gick bord upp och bord ner, trängdes och småpratade. Hur svårt kan det vara att hitta en enda liten sak att köpa med sig hem? Vi tog en runda till och då ser jag något....visserligen ett lamm, gjord av riktig ull....hmmmm...jag börjar se potential av detta lilla lamm... att förvandla den till en wheatenhund!!! Jag köper den för 40 kronor och lämnar loppisen, glad och nöjd!


Jag tar fram den lilla saxen med en gång när jag kommer hem och "klipper till" .....



På god väg va! Ett par ögon får jag leta fram och så har jag en wheatenhund att ställa på hyllan i trimrummet.


Av Tin - 21 februari 2009 09:16


Min kära syster ville ha mer snö i spåret och hon fick sin önskan uppfylld. Ett stilla och vackert snöfall har vi nu på morgonen.



Visst är det vackert men för min del räcker det nu.



När jag tar bilderna i morse upptäcker jag en liten ekorre i ett träd i vår trädgård. God Morgon på dig Kurre!!!

Aaaa, nu förstår jag! Det är Kurre som tagit mina grankottar som jag så fint lagt i en stor kruka....



Under morgonrundan med hundarna ser jag att det ska vara loppis, bara en liten bit därifrån jag bor. Fundera på att ta en runda dit och kolla om jag jag göra ett fynd.


Vi hyrde ett bord där en gång. Jag är ju som sagt ingen samlare eller prylmänniska och hade en hel del saker på vinden som jag ville bli av med helt enkelt. Det var saker jag absolut inte ville ta fram igen. Många av mina "pinsamma" hantverk tog vi också med och himmel vad vi sålde.

Runt vårt bord trängdes alla och de där "riktiga" loppissäljarna blev sura på oss. Nu är jag ingen säljare precis, jag ger hellre bort saker men man kan ju alltid dricka kaffe, småprata med folk eller sätta tänderna i en tjock grillad och få lite "loppiskänsla" när man är där.

Vilken tur att min man är en rutinerad säljare! Han skulle kunna sälja sand i Sahara!!!! Han har en förmåga att prata för varan och sätta ett bra pris.


Barnen hade flera....ja flera, 125 liters säckar med gosedjur och andra leksaker de sålde. Ett bra sätt om man inte vill slänga och får mer plats i förråden.

Vi tjänade några tusenlappar denna dag!!!


Nu har jag bestämt mig, jag ska gå på loppis och jag måste köpa en sak! Det borde jag väl ändå hitta?





Ovido - Quiz & Flashcards