Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Tin - 26 februari 2009 22:17


Mitt jobb innebär väldigt många möten med människor som är glada, ledsna, arga, skojfriska, sjuka, förvirrade, kanske döende och alla har de ett gemensamt...de är gamla och behöver har hjälp och stöd.


Vid varje möten, har mitt sätt att prata, mitt kroppspråk och vad jag säger väldigt stor betydelse, hur mötets "utgång" blir. Varje möte är en utmaning!


Många säger att vi är änglar som jobbar i äldrevården och det kanske vi är. Det låter ju vackert! Men vad vi behöver är en ängels tålamod!


En ny, kort arbetsdag, har jag i morgon så nu ställer jag tofflorna under sängen och hänger upp...


 ...vingarna på stolen och säger God Natt! Jag ser fram emot nya härliga möten i morgon!













Av Tin - 26 februari 2009 19:51

Det här har varit en lång arbetsdag minsann! Den tar ju inte slut när man kommer hem heller, fastän klockan är sena kvällen. Mat, hjälp med läxor och hundar som ska rastas och....tar det aldrig slut???


Jag har varit på "springande fot" hela dagen och mina trötta fötter bara skriker efter en stol att sätta sig på.

Men nu äntligen är stunden här....min egna stund med kaffet och min dator. Åååååå så ljuvligt!


Sedan är det fredag i morgon....härlig känsla...jag kände redan nu hur värken i mina fötter börja försvinna av bara tanken....va....det känns väl gott!!!


Du får väl lön i morgon, frågar sonen. Japp, svarar jag.

Jag behöver nya tröjor, nya jeans, nya kallingar, nya skor och så en burk vax!!!

Det han menar egentligen är, jag vill ha....inte behöver.


Jag där emot BEHÖVER!!! både det ena och andra. Jag som knappast aldrig köper något till mig själv nu förtiden.

Det är väl min snällhet som gör att ungdomarna får sitt först hmmm.....jag kanske inte ska vara så snäll i helgen utan vara snäll mot mig själv i stället....för en gångs skull!


Nu ska jag som vanligt, gå en bloggrunda. Sådana promenader är väldigt skonsamma för kroppen!!!

Ovido - Quiz & Flashcards