Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Tin - 16 februari 2009 14:18


Jag är nog alldeles för snäll kan nog tyckas, för nu har jag lagat en potatis och köttfärsgratäng till familjen att äta i kväll, när jag är på jobbet.


Jag är en snäll människa för det lönar sig i längden att vara snäll.

I dag är jag kanske mer smart än jättesnäll.

Jag tänkte så här...

nu finns det mer tid att sätta upp fondtapeten för mannen, när maten redan är klar. Det fanns alltså en baktanke med min snällhet idag ;)


Nu återstår det att se om min snällhet eller nja, smarthet lönade sig....det märker jag i kväll när jag kommer hem.


Vilken tur att jag fick en solig promenad med hundarna också innan jag ska jobba. Stegräknaren "rasslar" i väg!!!


Nu är det jobbet som gäller. Mitt sista pass innan mitt sportlov börjar, härligt!


Av Tin - 16 februari 2009 10:32


När jag vaknade denna måndagmorgon så funderade jag på vilken ände jag skulle börja.

Givetvis ville jag börja i änden "ta det lugnt", läsa tidningen, äta frukost och mitt älskade kaffe....jag är för tusan trött efter helgjobbet...

...men den änden finns inte i dag.


Jag tar tag i "ta på mig varma kläder och gå ut med hundar änden".....som vanligt sedan är det bara att ta tag i det vanliga måndagsgörat.


Plocka i hop för att lämna till....

...miljöstationen.

Inget kul jobb precis men det är skönt att bli av med det innan "berget" har blivit för "högt".


Jisses!!! Det är ju tomt i kylskåpet! Måste handla innan våra ungdomar och övernattande kompisar till dem vaknar.

Jag får ju skämmas om de går hem och säger.... *de hade ingen mat så frukost blev jag utan*.


Lisa och Harry gillar när det är action så här på morgonen för de "hänger" med, jätteglada naturligtvis. In i bilen, ut ur bilen, bära in varor med en önskan att få något gott från påsarna.


Det är som om världen stått stilla här hemma medan jag jobbat. Här är rörigt och stökigt!

Nej nu är jag orättvis! Fy skäms på mig! Kan det bli annat när det renorveras?

Mannen har hållt på och det tar sin lilla tid för han är så noga....

Det kan jag ju inte klaga på, nej då!


Ser ni till höger....så ljust och fint det blir!

Nu är det bara den svarta fondtapeten som ska upp och täcka den terracottafärgade tapeten en gång för alla!


Nu ska jag fortsätta mitt morgongöra....eller förmiddagsgöra....klockan är redan över elva!!!

Hur gick det till nu då???



Ovido - Quiz & Flashcards