Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Tin - 17 februari 2009 23:06


Måste tipsa om en ettårig blomma, Rosenskära som är så lättodlad och man kan inte misslyckas med den...


Jag sår fröna på friland under våren, och får en buskliknande blomma som blir en meter hög.

Den växer fort och blommar hela sommaren till långt in på hösten. En bra blomma som utfyllnad i rabatter och en vacker blomma att sätta i vas.


Den finns i flera färger, enkel eller dubbel så när du köper fröer, titta efter Rosenskära.



Av Tin - 17 februari 2009 22:45


Efter en bra dag sitter jag här och njuter av lugnet och en kopp kaffe. Det har varit mycket spring i benen i dag fast jag varit ledig och min stegräknare visar på 11 000 steg och det är 8 km.


Mina barnbarn somnade gott efter min saga som jag berättar ur fantasin. De bara älskar detta! Jag tycker att det är spännade också för jag vet ju inte heller hur sagan slutar ha ha....

Sagostunden den bästa är! Vi sumerar dagen och pratar lite vad som kommer i morgon och jag tror att barn behöver den stunden, så somnar de så gott sedan.

Det kommer även jag att göra, för jag är trött efter all frisk luft jag fått idag och så naturligtvis efter alla helgtimmarna på jobbet.


Men jag måste njuta en liten stund till av min egen tid innan jag lägger mig!

Av Tin - 17 februari 2009 14:48


I dag har mormor (jag) fullt upp!  Barnbarnen är här så i dag kan jag inte sitta i gungstolen och sticka ;)

Vilken tur att jag fortfarande orkar ha ha....att gå till pulkbacken med hundar och ungar. Det är ju kul att åka nedför backen vetja! Men de där guppen i backen, kan jag vara utan.


Sedan åkte vi och köpte godis och det får man äta hos mormor även att det inte är lördag och bullens korv!!!

Bara nyttigheter idag, eller hur?


En mormor bakar ju alltid! Måste passa på när jag har så god hjälp. Några plåtar kanelbullar......mums vá´gott!!!

 Ni förstår att jag har fullt upp! En promenad nu och sedan blir det fika med nybakade bullar.



Ovido - Quiz & Flashcards