Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Tin - 22 februari 2009 23:19

Sportlovet är slut och morgon är allt som vanligt igen. Ungdomarna ska till skolan men jag har ledig dag, härligt!!!

Det blir en mjukstart på den nya veckan för min del och det känns väldigt bra.

Jag har fått så mycket inspiration idag, saker jag vill göra. Det riktigt kliar i fingrarna att få sätta i gång!!!


Nu är klockan som vanligt, alldeles för mycket och det är hög tid att krypa till sängs. GOD NATT!


Kram//

Tin



Av Tin - 22 februari 2009 22:14


Dessa äggkorgar hade varit snygga i mitt kök...



Man kan ju använda dem till så mycket som här med vårblommor. Till påsk kan jag fylla dem med mina keramikägg. Till sommaren....vackra stenar eller kryddor.....det är bara fantasin som kan sätta stopp.

Av Tin - 22 februari 2009 21:48


Så där ja, då har jag blivit utmanad igen!

Denna gången av Anns hundar . Givetvis inte utav Anns hundar utan av Ann själv...

Jag ska plocka fram från den sjätte mappen och vidare, sjätte bilden.


Det var en dag när kreaktiva jag var sysslolös och visste inte vad jag skulle hitta på. Men det kliade i fingrarna att få skapa något.

Har vi hönsnät.....hmmmm.....jajamän!....och en avbitartång och så var skapandet i full gång!


Först blev det ett mosshjärta....



Ann får ursäkta....men nästa bild hör liksom till skapandet denna dag. En nätkorg....



Sedan bar det av till skogen för att hämta mossa och till blomsteraffären för att köpa blommor att plantera.

Jag var helnöjd med mitt skapande denna dag.


Nu skulle jag visst skicka utmaningen vidare och jag gör det enkelt för mig, Har Du lust ta den! Köp lite hönsnät och fixa något häftigt! Men ett tips, använd arbetshandskar så slipper du riva dig på det vassa nätet.

Av Tin - 22 februari 2009 17:29


Jag tycker att det är så fanstastiskt kul att inreda och har suttit och läst i olika inredningsbloggar. Det finns så mycket snyggt att jag har lust att riva ut allt i hela huset och börja om från noll.

Jag bara skojar...men man kan ju få lite ideér eller hur? Sedan tycker jag om människor som vågar ha sin egen stil. Det skulle absolut vara väldigt tråkigt om alla hem såg likadana ut. Då skulle jag tro att jag var hemma när jag är på besök.


Genomgående i alla bloggar är allt vitt, vitt och vitt...


...visst ser det rent och snyggt ut så länge det nu skulle vara, med två hundar i huset. Det är nog inte helt praktiskt kan jag tro med vita textiler, hur snyggt det än är. Det "vita" skulle tvättas och hänga på tork mest hela tiden.


Det här är också snyggt...


....fast tvärtom. Brun soffa och ljusa färger på kuddarna,det skulle funka. Nu är Harry och Lisa duktiga, för de vet att i soffan får de inte vara. Men vi är där!!! ;)


I vårt hem ska man känna sig bekväm och kunna röra sig. Det kan man, för här trängs inte "prylar" längs, golv och bänkar. Här finns det utrymme för en dans om man nu känner för det.


Nu ska vi ha semla och kaffe i TV-rummet!





Av Tin - 22 februari 2009 17:00


Jag fick ett tips av Kristina o Sally att i stället för mandel-

massa i semlorna kan man ha banan. Vår dotter tål inte mandelmassa och har bara ätit bulle med grädde, för-

modligen lite fattigt men i bland finns det inget val.


Nu visste jag inte hur Kristina gör med bananen, skiva eller mosa. Jag hur som helst, mosade den och blandade moset med lite av den vispade grädden.


Om det var gott? Kanongott!!!  Så här vill dottern ha sin semla i fortsättningen.


Det är bra med vänner som kommer med "goa" tips.

Tack!



Av Tin - 22 februari 2009 11:16


Det är väl märkligt, när jag går in i duschen är det full snöstorm ute. Ja, det var väl till att ta i, men det snöade ialla fall. När jag kliver ut ur duschen, inte en annan dag nä, utan några minuter senare, regnar det!!!


Varför gjorde vädergudarna sådant besvär med att låta en massa snö komma som bara lite senare ska regna bort?

Jag tror de "skojar lite på oss" ha ha... eller också hade de inget annat för sig denna söndag.


Vad har ni för er denna söndag? Sitter inne och kurar i värmen från kakelugnen kanske...

Kakelugnen ja, den skulle mannen också tända kom han på, när dukat fram sin frukost. Nu är det så här i vårt hus, att så kan man inte göra, lämna frukostbordet bara så där...

Harry, den lilla tjuven passade på att stjäla HELA osten naturligtvis och kom glad och lycklig ut till husse som höll på att tända brasan. Titta vad gott jag har hittat? En hel ost!!!


Får väl ta fram mina gummistövlar till nästa hundrunda...


Det måste ju vara lite roligt att gå ut i regnet och av färggranna stövlar blir man glad. Skulle kanske köpa nya....

Kankse ett par med blommor....


Svart är alltid snyggt!


Ja varför inte....hmmm....

.....lite svårt att gå i.....eller vad säger ni?


Av Tin - 22 februari 2009 09:17




När jag vaknar på morgonen ser jag att det kommit mer snö.


Jag funderade på att dra täcket över huvudet  och sova tills all snö har försvunnit och vårsolen skiner.

Men det går naturligtvis inte Harry och Lisa med på.

Jag sätter mig på sängkanten och kör fötterna i .....

....i de små rosa.


Jag tänker....jag vill vara glad och det ska jag vara fastän det är en massa snö ute. I dag behöver jag verkligen vara glad och se allt i ett rosa skimmer!!!

Hundarna älskar snön och då kan jag väl vara glad för deras skull. Glad var jag att det var så mycket snö på vägen att isen långt under märkte jag inte. Skulle jag av någon anledning halka om kull, skulle jag landa mjukt och det var jag skärskilt glad över.

En bil hade kört ner ett staket och varit inne i trädgården och vänt. Han var säker skitglad för att han inte körde upp för trappan och in i huset. Ja, så kan det gå....


Nu har jag ätit frukost ensam, för "huset" ligger och sover.

Men vad gjorde det? Jag fick ju äta det bästa pålägget och det godaste brödet (som nu är slut) och det är jag glad för.

Alla de som sover har säkert sovit dåligt i natt, vilket jag inte gjort och det är jag glad över. Stackarna som får ta igen sömnen nu på morgonen.....


Nä hä, mina vänner, duschen väntar och jag är först in!!!

Det är jag väldans glad över.


Önskar alla en glad SÖNDAG!!!


Ovido - Quiz & Flashcards