Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Tin - 24 februari 2009 21:24


Jag har också fikat på semla och kaffe i kväll. Det har bara blivit en dag och det får minsann räcka.

Egentligen skulle jag tagit en...


...frukt istället. Det kanske inte hade varit lika "mumsigt" som en semla, men absolut nyttigare!


Ska på middag i morgon kväll och kände för att köpa något nytt i klädväg, så dottern och jag åkte till stan.

Jag hittade en så söt vit tunika och kände bara att denna skulle passa mig! En figursydd, helt i min stil! Men dottern kom spingande och tog mig i armen och bad mig genast hänga tillbaka den. Varför??? Jag fattade ingenting!

Du håller mammakläder i handen, väste hon.

Okey, okey....jag hänger väl tillbaka den då. Det är väl ändå inte lätt att veta när man "går över tröskeln" till mammakläderna...

Nåväl, jag hittade, efter mycket letande, en svart skjortblus som jag blev nöjd med. En rutig scarfs på INDISKA köpte jag också.


Jag såg dessa söta kronorna i stan....


 De skulle passa kanonfint i vårt "mittenrum" där matsalsbordet står.



Vilken charmig vårlåda att njuta av!


Nu ska jag bara plocka ihop den sista rekvisitan tills i morgon. Jag lär väl spela teater i sömnen i natt...om jag nu somnar överhuvudtaget.


Tack för idag!


Kram//

Tin



Av Tin - 24 februari 2009 16:59

Just nu snurrar det bara runt i mitt huvud. Vi tränat på vår teater hela dagen och verkligen haft kul!

Mina repliker "sitter"...tror jag men i skrivande stund, känns allt lite förvirrat i huvudet. Det verkar som jag glömt allt ihop! Kan det vara så illa???


Ja ja, det blir nog bra i morgon, när vi spelar upp. Som väl är finns det något som heter improvisera och det är skönt!

Det ordnar sig alltid om man ta´t som det kommer....


Måste ta en kvällspromenad på bloggen och se vad ni haft för er i dag!





Av Tin - 24 februari 2009 07:18


God Morgon!


Vad en ny klockradio kan ställa till det!

I går kväll, tog jag fram min nya klockradio, en sådan som lyser med sina röda siffror på väggen. Men så kom osäkerheten....var den ställd på alarm, jag måste ju upp tidigt...hmmm?


Jag kan säga att jag vaknat flera gånger under natten och tittat på siffrorna på väggen. Ett tag tyckte jag att de inte ändrade sig, men då!!!... ja nu så....den funkar!!!


Jag har ju haft sportlov men nu börjar "allvaret" igen!

Hur allvarligt det nu kan vara med teater....;)


Ha det gott och är ni kreativa och pyssliga tala gärna om för mig vad ni gjort denna dag!!!

...Det ska jag göra!


Kram//

Tin

Ovido - Quiz & Flashcards