Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Tin - 15 februari 2009 22:16


Trötter är vad jag är...

kan man bli annat efter alla timmar jag jobbat i helgen?


Än är inte arbetshelgen över, men som tur är, har jag sovmorgon i morgon för att jag jobbar kvällen.


På tisdag börjar mitt sportlov, himmel så skönt det ska bli!!! En hel veckas ledighet och det känns verkligen lyxigt!!!


Nu har tapeterna börjat komma upp på väggarna i sovrummet, snyggt! Det är bara fondtapeten kvar att sätta upp vilken jag är väldigt nyfiken på.

 Sedan ska golvet läggas och därefter kommer det roliga, att "plocka" in alla målade möbler, inreda så det blir snyggt. Finns det något roligare än att vara "värsta inredare"?


Men nu är jag så trött *jäspar* och längtar bara efter att krypa ner och sova.




Av Tin - 15 februari 2009 15:18


Vilken härlig vårvinterdag! Massor av sol, snön ligger kvar och det är alldeles vindstilla....


och jag arbetar naturligt vis. Det är ju en sådan här dag man ska vara ute och få lite sol och D-vitaminer för att pigga upp oss så mycket vi kan.


Jag har en delad tur och är hemma några timmar under eftermiddagen för att åka tillbaka och jobba kvällen.

För att inte missa denna underbara dag kopplade jag hundarna med en gång när jag kom hem och gick ut "på tur".


Vad solen värmer! Det är otroligt så gott! Kan det vara vår snart mån tro? Fast snön ligger, kändes det som vår idag!


Hade jag varit barn nu skulle jag köpt mina nya träskor.

                       När jag var barn gick alla omkring med träskor. Nu känns det som om jag föddes på 1800-talet men nä då! Det var inte så länge sedan. Det är bara tiden som går så fort, tror jag...ja så måste det vara. Jag har hört talas om barn som hade halm i sina träskor för att inte frysa om fötterna och det är länge sedan, väldigt länge sedan ja...och det har jag inte upplevt.


 När man var liten var det färglada träskor, gärna med blommor på som gällde. Senare var det tuffare med svarta. Kommer ni ihåg platåträskorna?


Ett nytt hopprep...

    

....ville man också ha när våren kom och alla flickor "hoppade" så fort det blev barmark med sina nya träskor på fötterna.


Men i dag blir det inget hoppande av. Mina fötter är ganska trötta för de har gått nästan 8000 steg redan. Ni förstår vad jag rör mig på jobbet!!!

Förmodligen blir det några tusen steg innan kvällsjobbet är över så jag behöver nog "lägga upp" dem ett tag.


Ha en fortsatt skön söndag och glöm inte att ta en runda i det vackra vädret.


Ovido - Quiz & Flashcards