Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Tin - 10 februari 2009 22:06


Glad i hågen med min stegräknare hängande runt halsen, gick jag till jobbet. Nu skulle jag "plussa" på mina redan fina siffror.

Ja men tänk er själva hur många steg det blir när man ska rasta hundar!!! En hel del kan jag säga...


Nå väl, jag börjar jobba och som alltid är jag en förberedande människa och ska göra kvällsjobbet lätt för mig. Jag tar bort överkast från sängarna och varje gång slår det gnistor och håret på hela kroppen reser sig.

Statisk elektricitet som det så fint heter (fenomenet uppkommer efter att två föremåls ytor åtskiljs).Tro inte att jag satt och sov på fysiklektionerna ha ha....jag kommer ihåg!


Det känns fruktansvärt otäckt och jag vill bara kasta överkastet på golvet men det gör jag naturligtvis inte.


En stund senare upptäcker jag att min stegräknare har nollställts och börjat om från början.

Mina fina siffror for rakt in i dimman och försvann av den statiska elekticiteten!!!


Ja så kan det gå när inte haspen är på!


Jag vet att det är sent men jag måste ta en liten "bloggpromenad". Undra om stegräknaren räknar även de stegen?

Av Tin - 10 februari 2009 14:17


Jag har någon gång fått kommentaren "gillar verkligen du att rota i jorden"? Eller  hör på den här..."inte trodde jag att du var en "hundmänniska"!

Va! ser jag inte ut som en sådan person eller hur ser en sådan person egentligen?


Den som känner mig riktigt väl, vet hur svettig och lortig jag kan vara när jag rumsterar i vår trädgård och då trivs jag som bäst! Likaså får jag inte ett hysteriskt anfall över ett liten gruskorn, hundarna har dragit med in. Jag kan säga, för det mesta dammsuger jag inte utan "grussuger". Jag brukar säga till besökare, ta gärna med dig inneskor om du är rädd att få grus mellan tårna. Det todde ni inte om mig va!!!!


Klockan går fort när man har roligt och en bra förmiddag har jag haft med promenader i skogen och så har jag målat alla möblerna klart! Jag är jättenöjd!!!


Det är dags att arbeta och ska göra det tills sent i kväll.


Ha det gott!









Av Tin - 10 februari 2009 12:32


Det blommar och plaskar i vår innegård.



En sommarkväll i skymningen



Av Tin - 10 februari 2009 12:29


Vår favoritplats under sommaren, vår innegård.

Dörren med mosshjärtat leder till trädgårdslandet.


Av Tin - 10 februari 2009 11:53


När jag får frågan, Vilka blommor ska jag plantera i min trädgård, så undrar jag alltid om färgen på huset.

Det kanske är inte så viktigt för en del som vill ha alla färger och blommor oavsett färgen på huset men för mig blir det en helhet om man inte blandar "hejvilt".


Vi har grått hus och våra blommor är vita, blå och rosa.

Vita blommor är min favorit (de passar till alla hus) och jag köper gärna perenna växter som man efter något år kan dela och få fler av. Det är ett billigt tänk när växter kan bli ganska dyrt att köpa.


Här kommer några sommarbilder på vår trädgård...

 Lite mysigt att kunna gå över en bro



 Nävor


 Skölspaddsört och kärleksört



 Med lite fantasi så kan man göra vad som helst


 Trädgårdslandet, väldigt lättskött!

 Vita rosor är min favorit!



Av Tin - 10 februari 2009 11:02


I går hade jag 100 unika besökare här på bloggen och ni kan tro att jag är glad!

Det är klart, jag skriver för att jag tycker det är så himla kul för min egen del MEN!!! Kan jag glädja någon med vad jag skriver, så gör jag det gärna!


Tack alla underbara NI som besöker mig och skicka era kommentarer. Ni förgyller min verkligen min vardag!

En ros till er...

Nej föresten! Ni är värda mer än så! Jag kör fram en hel skottkärra till ER!

På tal om skottkärra! Vad jag längtar att ta fram min och börja rensa, gräva, plantera och blir "skitig" om händerna.

Vad härligt att kunna eller rättare sagt vilja, vara ute mer än att vara inomhus.

Jag tänker alltid, att i år ska jag inte hitta på några nya projekt i trädgården men hur svårt är det att låta bli?

Svårt för mig, som är en "göra nytt och förändringsmänniska"!

Bara något litet måste jag helt enkelt göra. Sådan är jag!

Ovido - Quiz & Flashcards