Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Tin - 25 februari 2009 22:31




I morgon väntar en ny arbetsdag och jag måste hoppa i säng.


När du ändå har hittat hit,

skriv gärna en liten kommentar

och du gör mig väldigt glad.


God Natt och Sov Gott!



Av Tin - 25 februari 2009 21:16



I kväll har jag ätit en

underbar 3 rätters meny på Östersjöskolan i Karlskrona.


Där lagar eleverna på hotell och restaurang- programmet maten och så himla duktiga de är och vilken service!!!


När vi kommer in för att hänga av oss ligger det en förtjusande hatt med blomma och fjäder. Ni fattar så snygg! Den ligger bredvid en söt blomsterbukett och jag tänker, den ska nog ligga där som dekoration naturligtvis. Den passade verkligen att ligga där. Vad finurliga de är här på skolan tänker jag.

Som den teaterapa jag är har jag god lust att ta på mig den för den passade min klädsel tyckte jag. Det hade varit lite kul att komma in till den väntade församlingen klädd i hatt!


Som tur var gjorde jag inte det för det var en utav de äldre politikers hatt!!! Det var nära ögat att jag gjort bort mig!!! Men det hade varit rätt kul andå ha ha....


Jag och min teaterkollega var särskilt inbjudna till äldrenämndens middag för de ville visa uppskatting av vårt arbete. Uppskattning vill man ha ofta eller hur? och särskilt när man lagt ner så mycket jobb!

Vi fick också rosor och visst blir man glad!!!




Nu sitter jag här och är bara så mätt och givetvis belåten med dagen och trött är bara förnamnet!



Av Tin - 25 februari 2009 11:11

Sitter här och pustar ut med en kopp kaffe Teatern gick lysande, det kändes väldigt bra i alla fall!  Det är riktigt kul att ha rollen som "Berit" men skönt att jag inte är som henne, i det verkliga livet.

Jag vill att det ska vara roligt att gå till jobbet och jag vill känna arbetsglädje! Vem ska jag börja förändra? Jo, mig själv. Jag har ett eget ansvar till att bidraga med arbetsglädje. Jag är mina arbetskamraters arbetsmiljö!

I eftermiddag ska jag pyssla lite i hemmet och givetvis pyssla om mina hundar.

En långpromenad och rensa hjärnan från alla teaterrepliker som trängs där, behövs verkligen. De kan försvinna nu!

Snön också för den delen. Hur blött och skitigt är det inte ute? Tur att inte hundarna bryr sig....men jag gör det, för hur ser de inte ut efter en promenad!!! Vad det wheatenhundar jag hade???...hmmmm....ser inte ut som det! Men vad göra?....skratta och hoppas på bättre dagar!

Av Tin - 25 februari 2009 06:35


*Jäsp*......suckar......Usch!...jag ville inte gå hit idag...ja men nu jobbade jag till nio i går kväll och ska upp och jobba nu vid sju....bara slit och släp...hur roligt är det på en skala....0!!! "Oooo sa jobbet är äj"

Men nu är jag ledig i morgon och det är skönt. Det är ju så, jag jobbar för mina lediga dar. "Nyser" a men!!! ska jag bli förkyld nu också och jag som är ledig i morgon....Oooo sa jobbet är äj!


Så ringer min systerdotter i går kväll och säger, nu vet jag moster...vad jag ska läsa på gymnasiet!!!...Jag ska gå omvårdnadsprogrammet och jobba i äldreomsorgen precis som du....Är du inte klok!!! säger jag. Du som är så duktig ska väl ha ett annat jobb! Ett jobb som är inspirerande och utvecklande och...roligt!!! och där du tjäna mer pengar! Du ska inte gå här och slita. Du kommer att vara utsliten innan du är trettio!!! "Oooo sa jobbet är äj"


Ni undrar väl vad jag håller på med...övar mina första repliker på teatern idag ha ha...


I dag är vi hemliga! Det är lite kul! Vi ska gå in och bara "ta över" när äldrenämnden och en massa andra personer har möte om framtidsprogrammet. Det är bara några som vet, de som bett oss komma. Det här ska bli så himla kuuuuul!!!


Okey....har jag allt med mig...hmmm? Jag hoppas det!

Ja, då måste jag sticka på mitt uppdrag och berätta senare hur det gick. Nu kör det i magen också...rampfeber ha ha..

Men det ska man ha. Då blir det bra!


Önska mig själv lycka till! och ha en bra dag till er andra vad ni än gör.


Kram//

Ovido - Quiz & Flashcards