Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

God morgon!

Av Tin - 21 februari 2009 09:16


Min kära syster ville ha mer snö i spåret och hon fick sin önskan uppfylld. Ett stilla och vackert snöfall har vi nu på morgonen.



Visst är det vackert men för min del räcker det nu.



När jag tar bilderna i morse upptäcker jag en liten ekorre i ett träd i vår trädgård. God Morgon på dig Kurre!!!

Aaaa, nu förstår jag! Det är Kurre som tagit mina grankottar som jag så fint lagt i en stor kruka....



Under morgonrundan med hundarna ser jag att det ska vara loppis, bara en liten bit därifrån jag bor. Fundera på att ta en runda dit och kolla om jag jag göra ett fynd.


Vi hyrde ett bord där en gång. Jag är ju som sagt ingen samlare eller prylmänniska och hade en hel del saker på vinden som jag ville bli av med helt enkelt. Det var saker jag absolut inte ville ta fram igen. Många av mina "pinsamma" hantverk tog vi också med och himmel vad vi sålde.

Runt vårt bord trängdes alla och de där "riktiga" loppissäljarna blev sura på oss. Nu är jag ingen säljare precis, jag ger hellre bort saker men man kan ju alltid dricka kaffe, småprata med folk eller sätta tänderna i en tjock grillad och få lite "loppiskänsla" när man är där.

Vilken tur att min man är en rutinerad säljare! Han skulle kunna sälja sand i Sahara!!!! Han har en förmåga att prata för varan och sätta ett bra pris.


Barnen hade flera....ja flera, 125 liters säckar med gosedjur och andra leksaker de sålde. Ett bra sätt om man inte vill slänga och får mer plats i förråden.

Vi tjänade några tusenlappar denna dag!!!


Nu har jag bestämt mig, jag ska gå på loppis och jag måste köpa en sak! Det borde jag väl ändå hitta?





 
 
Ann

Ann

21 februari 2009 09:58

Vilcka vackra bilder.Om hur jag syr i hop sjalen,man lägger kant i kant och syr med trådarna som finns i ändarna,fixar jag inte det så fick jag komma in till affären igen(:kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

21 februari 2009 10:00

Glömde ju antalet maskor,36st ska det vara.
Ha en skön Lördag(:

http://ann.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

21 februari 2009 10:16

Vad mysigt med en Ekorre i trädgården, vackra vinterbilder!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

21 februari 2009 10:44

Hej vännen!
Vilka vackra vinterbilder du har lagt ut. Och lille Kurre är så söt. Tänk att få ha en sådan i handflatan och prata lite med. De är nog de sötaste djur som finns.
Lycka till på loppisen. Hm, en sak. Klarar du det? :o) Få vi se sen då?
Ha det gott.
Kram, Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Ingen bild

storasyster

21 februari 2009 11:15

Härliga vinterbilder! Jag får snart titta till skidspåren där ute. Man får passa på nu
det skulle blir några + grader..inte bra några dagar till med - snälla..
Ha en bra lördag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards