Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Tin - 19 februari 2009 21:45

Redan fredag i morgon, veckan går så fort! Lakritskakan jag bakat tidigare i dag var jättegod. Det intygar sonen också, som ätit nästan hela själv.


Mannen lägger golvet i sovrummet och det ska bli skönt när vi kan "flytta" in där igen. Visst det funkar att ligga i TV-rummet men inte om natten när man ska gå på toa. Men hur lätt är det att hitta i mörkret???


Från sovrummet vet jag precis hur jag ska gå i mörkret. Det är bara lite bekymmer om mannen glömt att fälla ner toaringen. Det blir ju så himla hårt och fram förallt kallt!!!

Det kan göra mig så .......arg!!!


Natten som gick gick jag in i kompostnätet som vi har för hundarnas skull. Jag är ju inte van vid sådana hinder nattetid. Om ni visste vad ont det gjorde när tårna kördes in i det och jag till slut välte allt....och vilken SMÄLL!!!


Försök somna om efter det när det värker överallt!!!

I natt ska jag flytta undan ALLA hinder!!! Tro mig!


Ha det så gott så hörs vi i morgon!!!



Av Tin - 19 februari 2009 14:39


Mitt lediga "lov" bara fortsätter och det är så underbart skönt att känna hur jag hinner med "jobbet" här hemma.

Två jobb är bara ett för mycket!!!


Under förmiddagen har jag stylat om badrummet, lite nytt och fräscht så nu är det så fint att jag fundera på att dricka eftermiddagskaffet där ha ha.


Jag har bakat Anna lakritskaka som gräddas i ugnen just nu. Få se om den är lika god som det låter!!!


Så fick jag en utamaning av Eva & Kira  att välja sex maträtter som jag tycker sämst om. Alltså, jag är så himla tråkig....jag har inga sådana maträtter. Jag äter allt!!!

tom fiskbullar!!! Jag har väl min mor att tacka för det för hemma lagades det all slags mat och ville man inte gå hungrig, fick man vara så snäll och äta. Jag valde naturligtvis att vara snäll ;)


Men det var en "sak" som mor min inte lyckades med...TOMATER!!! Det kan jag för mitt liv inte stoppa i munnen, i färsk form ska jag tillägga. Jag har verkligen försökt att lära mig, men jag fixar dem inte.

En enda liten sak, tomater....det är jag väl förlåten för när jag för övrigt är allätare?


Jag vet att mor köpte tunga i små tunna skivor att ha på smörgåsen, kräks inte nu!!! Det var ett billigt pålägg och vi var en jättestor familj. Det var faktiskt gott, om man inte tänkte på vad det var man åt. Jag måste erkänna att jag själv inte köper tunga, det är minsann lite läskigt!!!


Min vän Ammis undrade om jag kan allting, nej absolut inte!!! Det finns saker som jag rent är dum i huvudet på!!!

Som tex....hmmmm.....hmmmm.....ja nu kommer jag inte på något precis. Men de finns, jag lovar!


Jag är en skapande människa och mår gott av att vara kreaktiv.


Jag har precis tagit ut kakan, den ser fin ut. Den får svalna en stund, men bara lite, för jag MÅSTE  bara  provsmaka!





Ovido - Quiz & Flashcards