Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Tin - 12 februari 2009 22:23


Det har kommit mer snö under dagen och det kanske känns som om vi blev "snuvade" på våren. Det kändes som om våren verkligen var på väg, men så blev det istället vinter.


Men vi går ju åt rätt håll, eller hur? Det dröjer inte länge förren vi kan plocka sippor och sätta på köksbordet.



Vackert eller hur?

Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge!


God Natt!






Av Tin - 12 februari 2009 12:03


Finns det något godare än choklad? Visst ser de små bitarna smarriga ut...


Mörk choklad är nyttigt! Det känns ju bra. Kakao innehåller många "måbra för kroppenämnen" som förebygger allvarliga sjukdommar.


Om man nu inte vill äta dessa mörka, goa bitar (av någon bra anledning) kan man faktiskt titta på dem och känna doften av choklad...



Detta är en Chokladblomma. Tror det eller ej, men den doftar choklad denna mörkt röda till att vara nästan brun blomma.

Chokladblomman är perenn men man måste gräva upp rötterna och förvara den frostfritt under vintern, precis som släktingen Dahlia. Den är lättodlad och trivs även i kruka, soligt till halvskugga.

Fråga efter den i trädgårdshandeln när våren kommer.

Av Tin - 12 februari 2009 10:53


Måla är väldigt avkopplande tror det eller ej! Man drar penseln fram och tillbaka och tänker och fundera och blir glad över att resultatet blir så bra.


Vi håller på för fullt med att "göra om" vårt sovrum och som jag nämnt tidigare är alla möblerna ommålade. Idag ska jag måla en spegel, vägghylla och en gammal kornisch, svart naturligtvis. Det svarta kommer att bli snyggt och stilrent till de vita väggarna. Den "gladare" färgen sätter jag sedan på de textiler jag ska ha. Då kan jag "byta" färg och använda vilken jag vill. Det är ett smart tänk!!!


Jag lovar att visa hur resultatet blir!


Av Tin - 12 februari 2009 09:03


Det har kommit mer snö under natten och det är underbart vackert med snön som "klätt" in hela naturen.


Jag måste bara ta några bilder för att komma ihåg att vi verkligen hade snö, denna vinter.


Trädgårdslandet


En vintervy över trädgårdens baksida



Jag måste bara göra en snöängel i den orörda snön

Ovido - Quiz & Flashcards