Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Tin - 8 februari 2009 20:43


Jag säger då det, varför köpa nytt när man kan måla om till en billig peng. Sängen och byrån har jag målat en gång och nattduksborden är klara sånär som "knoppen" till lådorna.

Svarta blev de...


Nya möbler för 240 kronor!!! Mer än så kostar inte färgen som räcker till ALLA möblerna.

Vattenbaserad färg är bäst för den är luktfri och penslarna tvättas i vanligt vatten och skulle man spilla (nu gör jag ju inte det) men om!...torkas det bara bort med en trasa.


Jag är jättenöjd med resultatet och det blir kanonfint till fondtapeten och de övrigt, nästintill vita tapeterna, som ska upp på väggarna.


Men jisses vilken röra det blir i hela huset bara för att jag målat lite sovrumsmöbler.

Vi har bäddat i TV-rummet till oss och det kan bli mysigt med att titta på TV-n och smygäta godis från påsen under täcket.


Nu har penslarna och jag lagt ner verksamheten för i kväll!






Av Tin - 8 februari 2009 12:56


Sätt en pensel i mina händer och jag trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att kladda med färg!


Nej, inte kladda!

Det ska se snyggt ut det jag målar. Varför köpa nytt när man kan måla och "göra nytt själv"? Jag vet inte hur mycket jag målat genom åren och jag har en hel del "pinsamma" hantverk på vinden. Men som väl är har jag lärt med åren eller kanske mer ändrat stil kanske.


I dag har jag dragit igång projektet "att måla om sovrumsmöblerna". Det är mycket att måla men himmel så snyggt det blir!!!


Jag är mer än nöjd med färgen jag målar med och i kväll kanske det blir några bilder här att visa.


Nu ska jag släpa ut byrån och slipa den. Hållå!!! var tog nu mannen vägen? Jag behöver nog lite bärhjälp.


Har nu en riktigt skön söndag, med eller utan färgburk!




Av Tin - 8 februari 2009 10:31


God Söndag på er!


I dag är det ingen vanlig söndag nej då, idag ska vi vara "fula" eller kanske mer djärva och våga visa oss "fula".

Det är ju inte varje dag vi är på topp eller hur?


Jag har tagit emot Ammis uppmaning  (och flera med henne)att ta fram en ful bild på mig själv och visa här på bloggen och här kommer den....


Här som "syster Vera" en ursnygg sköterska eller hur?

Häng på uppmaningen du också!!!

Vi måste ha lite "kul" här på bloggen och få skratta lite...HÄNG PÅ VET`JA!!!




Ovido - Quiz & Flashcards