Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Tin - 14 februari 2009 22:04


Mästerkocken har stått köket och gjort goda varma mackor medan jag målat knopparna till byrån jag målat.

Är det ombytta roller? Nej, vi gör bara det vi är bäst på.

Alltså är det jag som målar och min man gör mackorna.


Jag har letat efter nya snygga knoppar men inte hittat vad jag sökt efter. Jag har en bild i mitt huvud och de ser de ut så här.....


....men dessa hittar jag inte suck! De hade passat mer än bra!


Nu har jag lagt ner sökandet och målar om knopparna som satt på byrån. Ja, så får det bli tills jag hittar något som jag gillar.


Nu ska jag "hugga in" på de varma mackorna!

Av Tin - 14 februari 2009 20:09


Vad trevligt med alla besök och som varit här och "fikat" medan jag jobbat.

Tack för alla kommentarer! Det glädjer mig verkligen så hjärtans mycket!!!


Mitt i kaoset, som det är när vi renorverar, ska vi försöka mysa till det, tända ljus och krypa upp i TV-soffan.



Av min man fick jag, idag på alla hjärtandagen ett badlakan med vita hjärtan och naturligtvis geléhjärtan...


Många tycker att det är onödigt att fira "de speciella" dagarna men jag ser det inte så. Vi behöver lite guldkant på vardagen eller jag skulle vilja säga, vi behöver många guldkanter. Med det säger jag inte att de måste bli kostsamt. Det kan vara det minsta lilla och annorlunda som bryter vardagen.


Jag brukar säga, firar medans du har ork, kan och håller reda på dagarna. Det kan komma en dag när du inte en vet vilken dag det är, inte ens din egen födelsedag.

Denna verklighet finns i mitt arbete.








Av Tin - 14 februari 2009 06:34


Vilken tur att du tittade in i dag....

...varsågod, här bjuder jag på....


...kaffe..


och en alla hjärtans bakelse.

Ha en riktigt skön lördag!

Kramar!

Ovido - Quiz & Flashcards