Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Tin - 1 februari 2009 22:08


Februaris första dag är snart slut och en ny arbetsvecka börjar. Att det fortfarande är vinter märks för det är riktigt kallt i kväll. Okey, bara 4 minus men kändes kallare när vi var ute med Lisa och Harry. Kölden bet i kinderna och letade sig in under kläderna.


Trädgården ligger i vila och hur tråkig kan den inte se ut under vintern.


Här här vårt vattenspel i vår innegård på vintern.



Tänk att detta kan förvandlas till....


...detta vackra! Hostor, ormbunke och blå Iris triv här och kommer år efter år.


Ville bara bjuda på dessa bilder innan sängdag. Det är så härligt att veta att detta "vackra" ligger framför oss och det väldigt snart.


God natt och tack för att du besökt mig idag!

Av Tin - 1 februari 2009 21:19


Något gott med blåbär


Vispa grädde med lite vaniljsocker


Blanda i keso naturell


Till sist, blanda i blåbären


Blåbär är nyttigt då de innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler. Inom traditionell läkekonst har blåbär använts vid diaréer, synproblem (mörkerseende) och hudproblem.

Blåbär skyddar hjärnan och stärker minnet och det är väl en bra anledning att äta massor av de "blåa" bären.

Av Tin - 1 februari 2009 19:49


Jag har blivit utmanad av Eva & Kira att väja en BILD från den 6:e mappen och den 6:bilden.

Nu tror jag att alla fuskar lite eller hur;) ?

Så det gör jag också och vill visa den här bilden på vår innegård.


Jag skickar vidare utmaningen till den som "vill ta den".

Varsågod!


Här sitter vi gärna en ljummen sommarkväll med ett glas vin och njuter av vattenspelet och att sitta barfota då Ölandsstenen fortfarande är varm efter en varm och solig dag.



Av Tin - 1 februari 2009 17:34


God Söndagskväll!


Hoppas ni har haft en bra dag med söndagspromenad,

söndagsstek och en sådan där skön "lägga upp benenvila" efter maten.


Promenaden var det första vi gjorde i morse, vi har ju hundar. En bra start på dagen är att dricka ett glas vatten och sedan en promenad på minst 45 min och sedan äta en bra frukost när man kommer hem. Då har man ökat förbränningen för dagen. Ett bra sätt om man vill komma i form.


Sedan drog vi till IKEA. Jag tänkte att jag skulle pynta i mitt "hundrum" där jag har trimbordet. Det ska vara ett "roligt" rum med lite färger som piggar upp mig när jag står där och försöker reda ut toviga pälsar, ha ha


Jag började med "hundrumpor" som är krokar att ha på väggen och färgen jag valde var turkos/blå.

Det blir snyggt till ljusbruna väggar och sedan var det bara att leta efter fler turkosa saker.

Badlakan till hundarnas bad och hyllor att ställa div. "bra att ha till hundsaker". 


En spegel och några ramar att måla och sätta in bilder på Lisa och Harry, ja varför inte.


En vit gardin för att släppa in så mycket ljus som möjligt så jag ser bra när jag ska klippa klorna, det är ju en fördel.

En bra början med att få mitt hundrum mysigt i alla fall.


Ja, som ni förstår har jag varit på språng hela dagen och någon stek blev det inte heller utan skräpmat på Burger King. Men som sagt, min förbränning fick en bra start på morgonen;) så hamburgaren är borta för länge sedan. Måste ju intala mig det i alla fall.


Visst är det färgglatt


Ovido - Quiz & Flashcards