Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Tin - 20 februari 2009 23:58


Jag måste bara visa min brudbukett som såg ut så här när vi gifte oss för....ja är det 18 år sedan...hmmm....vad tiden går...



Lila rosor och orkideér. Jag ville som många andra brudar, spara den och lämnade in den till en blomsteraffär som konserverade, ramade in och gjorde ett konstverk av den.

Så här blev det....



Efter alla år har den bevarats väl där den ligger i vakum och skall hängas upp i vårt "nya" sovrum igen.




Av Tin - 20 februari 2009 23:43


Jag är så himla nöjd med vårt nyrenorverade sovrum!

Vi har tapetserat med en ljus tapet med en svart fondvägg.

Alla möblerna har jag målat svarta och ett nytt golv är lagt.


Jag har precis bäddat sängarna och jag måste givetvis visa....



Påslakanen är från IKEA och nu, nej inte i kväll utan en annan dag, se om jag hittar ett snyggt överkast och många fler kuddar!!! Det är ett måste!



Möblerna målade jag *Beckers elegant* och kostade 240 kronor. Ett billigt sätt att få nya möbler.


Detta var bara en liten förhandsvisning. Hylla, gardiner, spegel mm ska upp och lite annat smått och gott. Fler bilder kommer när allt är klart.

Av Tin - 20 februari 2009 17:42


Här blir det en lugn fredagskväll som vanligt höll jag på att skriva, vilket jag också gjorde ser jag nu ha ha....


Men det är skönt att vara hemma och bara ta det lugnt och äta lite god mat, som vi alltid gör en fredag.

Inbakad fläskfilé med färskost med vitlök och örter, klyftpotatis och så min extra goda sås naturligtvis!!!


Sedan blir det till att ta på mössan och vantarna och promenera med hundarna så vi kan sitta i lugn och ro och titta på TV:n.


Ingen krogrunda i kväll heller! Det är väl ändå skönt, för då är vi pigga i morgon och kan hitta på något "kuligt".


Jag önskar ALLA en....



Av Tin - 20 februari 2009 15:50


Det är väl kul att köpa lite nytt när man renorverat ett rum och det var tanken med statsresan denna dag. Solen sken och ingen snö i stan....värsta vårvädret!


Men det är nästan synd att springa i affärer en sådan fin dag så väl framme tar jag ut hundarna och går "på stan".


Dottern ska ta bilder på staden inför ett projektarbete hon har i skolan och vi traskar med....



Vi går gata upp och gata ner och det "plåtas" hela tiden.


Det blev inte så mycket köpt idag men vad gör det. Alla var nöjda och glada ändå. Hundarna mest, tror jag ha ha...

Innan vi åkte hem handlade jag dessa kuddar på INDISKA....



De blir snygga att ha på sängen!!!

Av Tin - 20 februari 2009 09:27


Vilken underbar morgon! Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är fredag. Kan det bli bättre?

En dag som denna är jag glad att jag har två hundar som "tvingar" mig ut på en solig morgonpromenad.....



Snö har vi och kallt är det men SOLEN SKINER och alla blir så glada!!! Glad är jag, som får vara ledig denna dag.


Då ska vi se vad denna fredag har att bjuda på....








Ovido - Quiz & Flashcards