Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Tin - 23 februari 2009 21:44



Sitter här med mitt kvällskaffe och funderar över morgondagen.


I morgon ska jag jobba med teater. Ett roligt jobb eller hur?


Jag får äta en massa citoner i kväll för jag spelar den sura som tycker allt är bara så jobbigt och tråkigt.

Ja det måste jag göra....ladda för morgondagen. Citroner bli man sur av, det kan hjälpa ha ha....kanske biter det inte på mig hmmm...


Hur som helst har vi så himla kul! Vi spårar ur, skratta jätte mycket och glömmer våra repliker och hitta på något annat att säga i stället, så den andra kommer av sig eller börjar skratta. Det är ett nöje!!!

 Ja, man kan fundera på, hur ska det gå. Men på något konstigt sätt gör det alltid det, när det väl är allvar.


Jag kommer att vara helt slut i morgon, när kvällen kommer och då kan det vara skönt att bli lite ompysslad...

Men det är väl inte tårtdagen i morgon...nä, just det!!!

Jag får inte glömma köpa grädde och mandelmassa!!!


God Natt och tack för i dag!


Kram//

Tin

Av Tin - 23 februari 2009 16:50



Det blåser, regnar och snöar men ut med hundarna ska jag ändå.

En liten runda bara, sedan får de leka och busa i trädgården en stund.


På med mössan och vantarna Lite frisk luft har ju ingen dött av.

Kan vara skönt att få komma ut en stund, innan jag lagar middag.

Kassler och stuvad blomkål.


Jag kan inte ens tänka "mat"

förren hundarna står här och viftar med svansarna.

Inte mat nu, vi ska gå ut!



Av Tin - 23 februari 2009 14:59


....också här på bloggen!

Min vän Kristina o Sally har ställt en fråga på sin blogg som lyder....

Vad skulle du göra om du vann en miljon, berätta om dina drömmar!!!


För en miljon kunde jag göra mycket men, frågan är om jag skulle bli så mycket lyckligare. Möjligtvis för stunden, men pengarna skulle ta slut...om jag nu inte spara dem och frågan är om det gör mig lyckligare.


Men drömmar har jag!!!

Jag skulle vilja ha....


 ...havsutsikt från mitt fönster!

En natt skulle vårt hus flyttas till havet, jag älskar havet!!! I mina drömmar finns också en.....


....egen strand.

Det hade varit underbart!!! Sol och bad, party på stranden, plocka snäckor, hundarna kan bada....mmmm...jag njuter av den drömmen!


I mina drömmar finns också "skapandets dröm"....



Den här drömmen måste uppfyllas för att jag ska må väl och att skapa kostar....ibland inget....ibland pengar.

Här skulle miljonen komma väl till pass ;) Det är så sant!


Jag drömmer om avkoppling........där inga "måsten" finns. Jag har inte så stora pretationer mer än "lugn och ro", återhämtning och "må gott i själen"!


En dröm är, att ha ett jobb som jag tycker är fantastiskt roligt. Varje morgon när....


....väckarklockan ringer så kan jag sjunga och vara glad och....

...och säga...YES!!! En ny arbetsdag, härligt!!!


Men den bästa drömmen är att var bekymmelselös och kunna njuta av varje dag....


....och att TA VARA PÅ VARJE DAG!!!


Mina drömmars lista är lång, men jag stannar här.

Det bästa med drömmar är, att ingen kan ta dem ifrån mig!




Ovido - Quiz & Flashcards