Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Tin - 7 februari 2009 23:04


Vilken "måbradag" jag haft! Jag trivs när jag får vara kreativ och förändra och göra nytt.

Mitt "hundrum" som jag kallar det börjar bli klart, ja det ska bli mitt arbetsrum där jag kammar och klipper hundarna.


Även ett sådant rum ska vara snyggt tycker jag. Det ska vara trivsamt att stå där och "jobba" med pälsarna.


Nu hade jag några problem. Har ni barn som stoppat i en femma i en automat och fått ut en sådan där gelésak?

Ganska sliskig att hålla i och så blir den luddig ganska fort för allt fastnar på den.


En sådan har min son lekt med i det rum som ska bli mitt hundrum. Man liksom slänger den på väggen och så rullar den sakta ner.

Ganska kul förmodar jag men inte när man ser fettfläckarna efter den, suck!


Nu ville jag inte tapetsera om utan jag trollade bort dem helt enkelt!


Nu ska ni få en förhandsvisnig!

Söta vovvar!

Fläcken som det där gelémonstret gjorde är under bollen. Fiffigt! Borta ha ha...



Fantasin sätter inga gränser och fläckarna är borta!!!



Skönt att få lite ordning på sina saker.



Hundarnas badlakan på plats.


Murgrönan i föstret har också fått lite färg.

För mig är det viktigt att det blir en helhet i rummet med färger som passar ihop. Då blir det harmoni!!!



Men som sagt det tar tid och jag pysslar vidare.

Dessa tavelramarna fick svart färg och dessa ska "bindas ihop med små öglor och krokar och blir tillsammans ett "konstverk". Tanken är att bilder på mina hundar, Harry och Lisa ska ramas i dem.


Medan dessa torkar ska jag dricka kaffe och äta glass.

Det är ju en "måbralördag"!!!

Av Tin - 7 februari 2009 09:44


Äntligen ........!!!


Grått och tråkigt men vad gör det? Vad hjälper det att gnälla på vädret när man ändå inte kan göra något åt det?

Nej just det!

Vi har fått en härlig morgonrunda tillsammans med hundarna. Man vaknar till och får en "dos" motion, perfekt om man vill stoppa i sig något onödigt denna lördag ;).


På lördagar är det tillåtet att äta vad som helst och hur som helst.....

...det gillar jag. Ja men hur tråkigt skulle inte livet vara om allt bara var förbud? Nej, på lördagar ska man unna sig lite gott!!!


Sedan får vi inte glömma att göra något annorlunda och roligt som förgyller denna lördag! Det kan vara precis vad som helst.....

....som piggar upp!


Ta väl vara på dagen och varandra.....

....vi hörs!

Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards