Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Jag "klipper till" ett loppisfynd!

Av Tin - 21 februari 2009 11:55


Nu har jag varit på loppis och precis som jag tänkt, luktar det grillad korv och kaffe när vi kliver in.

Det är ändå lite nostalgi att besöka en loppis. Vi såg mycket vi känner igen från när vi var barn. Mammas senapsgula kaffekoppar i glas, snöstjärnan man fick när man åkte skidor i skolan och prydnadssaker naturligtvis. Det var nästan så man blev tårögd...


Nåväl, vi gick bord upp och bord ner, trängdes och småpratade. Hur svårt kan det vara att hitta en enda liten sak att köpa med sig hem? Vi tog en runda till och då ser jag något....visserligen ett lamm, gjord av riktig ull....hmmmm...jag börjar se potential av detta lilla lamm... att förvandla den till en wheatenhund!!! Jag köper den för 40 kronor och lämnar loppisen, glad och nöjd!


Jag tar fram den lilla saxen med en gång när jag kommer hem och "klipper till" .....



På god väg va! Ett par ögon får jag leta fram och så har jag en wheatenhund att ställa på hyllan i trimrummet.


 
 
Mita

Mita

21 februari 2009 12:15

Så fin den blev.

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

21 februari 2009 12:22

Herre gud, vad fin!! Du är så påhittig och har hjärnan på full speed hela tiden!! Den skulle jag vilja ha. Jätte fin!! Grattis till dit fina fynd :)
Kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

21 februari 2009 13:05

Så snygg!!!!

Ha en skön lördag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

storasyster

21 februari 2009 14:22

Får den vara i fred där av de andra hundarna?

 
Ammis

Ammis

21 februari 2009 15:20

Kreativiteten bara sprudlar!! Jättefin blev den och finar ska den tydligen bli!!

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ínger

Ínger

21 februari 2009 15:32

Visst är det kul att gå och strosa på loppis. Man behöver inte köpa nåt men man kan få en nostalgitripp precis som du säger. Dessutom får man upp ögonen för sånt man redan har hemma. Att träffa folk är också en viktigt del i det hela./Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Adam

Adam

21 februari 2009 16:30

Vad fin den blev! Ett rikigt mästerverk!

Kram Adam

http://www.adalun.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards