Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Tin - 3 februari 2009 22:58


I morgon har jag en lång arbetsdag vi kallar den för "sexturen"!

Jag jobbar mellan 8 och sex, roligare än så var det inte om du nu började fantisera om annat ;)


Jag borde kanske gått och lagt mig men jag måste varva ner efter kvällsjobbet och så måste jag givetvis läsa vad ni haft för er i dag.


Sedan ska jag krypa ner i min goa säng och sova tills klockan ringer och väcker mig.

Ha det gott!!!







Av Tin - 3 februari 2009 22:17


Min arbetsdag/kväll har varit bra men dock mycket att göra. Det är många jag ska "pyssla" om så de mår bra och det kan vara tröttande.

Mycket att komma ihåg och inget ska bli fel. Hur rörigt eller krävande mitt jobb är ska jag alltid vara lugn, metodisk och alltid med ett leende på läpparna.

Varje person ska känna att jag har massor med tid för just dem.  Det mina vänner är en konst!

Faktum är, att den konsten behärskar jag och det är inget skryt för det måste man lära sig i mitt yrke.


Så kommer jag hem och häller upp en kopp kaffe som mannen alltid har klart och "tittar till min blogg" och blir sååååååå glad för alla "goa" kommentarer!!! Tack snälla ni!

En ros till er ALLA!

I bland känner man inte för att skriva en kommentar och det förstår jag. Men du ska klart ha en ros i alla fall för att du besökt mig idag.


Varsågod!



Av Tin - 3 februari 2009 13:55


Jag blir jätteglad för alla besök på min blogg!


Till dig som är här och smygläser nu när jag är på jobbet...

....hur glad skulle jag inte bli om du skrev en liten "rad"...

...och bara tala om att du varit här!!!


Då skulle jag bli så väldans "gladaregladast"!!!

Hej så länge!

Av Tin - 3 februari 2009 13:14


Vad förmiddagen "springer i väg" när man har roligt eller mycket att göra, menar jag.

Möbler ska slipas, hundrummet ska bli klart, tvätten ska hängas upp, diskmaskinen plockas ur  (vilket jag lämnar till någon annan vänlig själ), hundarna ska rastas, dammsuga och grisastian ska skuras, Äsch, har jag ju ingen! Skönt då slipper jag det!!!


Men hur ska jag hinna arbeta i dag? Är det någon som tänkt på det? Okey, då är det bara för mig att lägga ner verksamheten här hemma för i dag och gå till "jobbet utanför hemmet".


Ha en riktigt skön fortsatt TISDAG vad du än är och gör!

Av Tin - 3 februari 2009 11:04


Medan jag sitter här och njuter av mitt förmiddagskaffe kommer ungdomarna hem. Hemskunskapsläraren var sjuk och då blev det håltimma. Stackarna hade hoppats få lite mat under denna lektion för med all säkerhet hade frukosten som vanligt (GGGrrrrr) hoppats över.


De plockar fram ägg och stekpanna och ska göra äggröra.

Jag sitter vid köksbordet och kollar in när killarna fixar sin mat och blir full i skratt! Kolla här!


Vilken tur att de kommer hem och får lite mat, ja men jisses så magra de är! De tappar ju snart byxorna!

Ska det vara så???? okey, okey *håller upp båda händerna* fattade inte det!

Ni kanske kommer på andra tankar när ni ser er själva bakifrån ha ha






Av Tin - 3 februari 2009 09:58



Ska du ligga och sova hela dagen matte?

Ja men, klockan är ju bara åtta och jag har ju sovmorgon.

Okey, säger Harry och lägger sig igen medan Lisa bara står och väntar vid min säng att jag ska stiga upp.


I natt har det varit en sådan natt när jag vaknat hur många gånger som helst. Drömt en massa lustiga saker som jag legat och funderat på en stund innan jag till slut somnat om...för att vakna igen och igen och igen...

I drömmarna var jag alltid uppe på höga höjder och jag kan känna hur det suger i magen bara av tanken. 



Okey vovvarna! Nu tar vi en lång runda! Frisk luft i massor är vad jag behöver och får motion på köpet. En bra start på dagen.


Men himmel vad jag längtar till den dagen när humlorna surrar och jag slipper ta på mig alla vinterkläder.







Ovido - Quiz & Flashcards