Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Tin - 18 februari 2009 21:56


I nästa vecka ska jag spela teater igen! Det är så fantastiskt roligt att spela en annan person. Det är ju inte jag längre och då kan man säga och göra vad man vill. Bara det är kul!


Jag ska spela en vårdpersonal som bara är sååå trött på sitt jobb och som bara jobbar för sina lediga dagar. Hon har ingen förståelse och är mest sur, trött och tycker att allt bara är såååååå jobbigt!!!

Och kom inte med nymodigheter för jag kan mitt jobb...jag har jobbat så länge att jag minsann vet!!!!.....Jag har inget mer att lära.

Utbildning!!!....vad ska det vara bra för????

Merjobb är vad det är och vad leder det till???


Denna Berit, som jag spelar, har en "inre uppsägning". Hon trivs inte med jobbet och har inombords, sagt upp sig fast hon jobbar fortfarande kvar.


En tacksam roll att spela, att vara den som är negativ och replikerna är hämtade från verkligheten, från olika håll.


Den här teatern spelade vi under sju föreställningar innan jul, för all personal och många fick sig en tankeställare. Var de Lena (den förstående och som vill utvecklas i sitt arbet) eller Berit (jag, som alla skrattade åt men det var allvar bakom alla repliker)?


Nu ska jag snart dra täcket över huvudet och sova förhoppningsvis sååååå gott!


Måste bara sätta....

....en bukett tulpaner här på bloggen. Bara en liten påminnelse att alla de minusgrader vi har i kväll snart är ett minne blott.


God Natt!





Av Tin - 18 februari 2009 20:12


Här är elva minusgrader ikväll, riktigt kallt, tycker vi som inte är vana vid denna kyla. Det blev bara en kortare promenad med Harry och Lisa i kväll.


Nu plockas tapetbordet ner, jag måste ta en bild...



Jag är jättenöjd med den svarta fondväggen till de ljusa väggarna!!! Det blir så himla snyggt!


Nu är det golvet kvar att lägga, vilken tid det tar att få rummet klart, men det får ta tid, så allt bli bra.

Av Tin - 18 februari 2009 17:50


I kväll står det friterade räkor, friterad fisk, ris och sötsur sås på menyn. Alla räkorna är skalade och som vanligt blir det en liten hög med räkor men en jättehög med skal.


De är räkorna är godast som man friterar själv, varför vet jag inte...men de smakar mer räkor.


Dottern dukar bordet, så snyggt....och tänder ljus också!

Vi har ju sportlov och ska ha det mysigt och gott!!!


Så vitlöksbrödet naturligtvis, hembakat i affären, det doftar sååååå gott!!!


Nu måste jag ha koll på oljan så det inte börjar brinna!!!!



Av Tin - 18 februari 2009 16:31


När det är fest är det bra med stora vinglas som rymmer mycket. Mitt största vinglas är "bara" 60 cm högt och rymmer många vinflaskor på en gång.


Jag tror nog att det skulle bli för tungt att hålla det i handen en hel kväll men man kan ju ställa det på bordet och dela med sig. Alla får dricka med extralånga sugrör!


Nu har jag inte provat detta men det kanske vore en god ideé!!!


Mitt vinglas har jag till prydnad, jag tror det är bäst så och "byter" innehåll då och då.



En orkideé och kristaller blev jättefint!


Av Tin - 18 februari 2009 10:25


Snön ligger fortfarande kvar utanför fönstret....


....och det lär den nog göra ett bra tag till för det är ingen värme här minsann. Det är bra, så alla otäcka kryp dör....som fästingar, de kan vi vara utan.

Vad gör de för nytta egentligen mer än att suga vårt blod och ge oss otäcka sjukdomar?


Det som väntar på något gott....

....visst ser det härligt!!! Penseer, vårens första blomster!


Det är det som gör att man står ut med snö och kyla för det är detta vi har framför oss och det mycket snart...


Är ni sysslolösa i dag och inte riktigt vet vad ni ska hitta på, kan ni ju alltid baka, det är väl trevligt, nja mera gott kanske. Jag fick ett recept av Anna  på en lakritskaka. Det lät väl spännande!!!




Ovido - Quiz & Flashcards