Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Tin - 6 februari 2009 15:08


Jo då, jag har skrivit en bok! Jag hade funderat länge på att skriva för att jag tycker att det är så fantastiskt roligt.

I flera månader gick jag och funderade ut en storry i mitt huvud och när jag tänkt klart tog jag kompledigt och satte mig.

Jag skrev från morgon och till sena kvällen, dag efter dag. Det fanns inte en ända gång när jag inte visste hur jag skulle fortsätta.

Det låter lite konstigt kanske men det kändes som om jag själv var på plats i bokens handling.


När den var klar skrev jag ut allt och satte i en pärm, oredigerat med bara text, text, text och med stavfel och allt för ibland skenade tankarna i väg fortare än vad jag skrev, ha ha.

Det är en ungdomsbok och min dotter fick läsa den först!

Hon streckläste den!

Det tyckte jag var kul för hon är "kräsen" på böcker.


Sedan tog min man över pärmen och började läsa när vi lagt oss en kväll. Jag minns att jag var nervös för han är ärlig med sina kommentarer och så säger han....

Har du skrivit detta? Det är skitbra!!!

Jag blev jätteglad naturligtvis och med dessa två bedömningar kändes mitt uppdrag klart!


Jag hade alltså skrivit en bok och fixat det!!!

Vad ska jag göra nu fortsätta skriva.....

....det blev inte så. Men jag tänker ofta på att jag vill skriva igen!


Var boken är nu?

Den sitter fortfarnade i pärmen för den kom inte längre än så för där tryter min självkänsla....

Men man vet ju aldrig. Ser du en bok med författarnamnet TIN i bokhandlen kanske det är jag ;)

Av Tin - 6 februari 2009 14:29


Jag somnade så gott igår och vaknade....alldeles för tidigt!

De röda siffrorna på klockradion visade 01.30

Jag blinkade flera gånger och studerade siffrorna en och en. Jag måste väl ändå se fel men nej då....vänta lite....

nä, nu visar den 01.31.....då är det så.... och jag var klarvaken!


Hur drygt är det inte att inte kunna somna om? Jag försökte med alla tänkbara ställningar, men nej då! Somna om, gjorde jag inte.


Vad ensam man känner sig och skulle bara vilja väcka upp alla och säga, håll mig sällskap för tusan!

En massa tankar och funderingar började trängas i huvudet och till slut gör det ont.


Hur som helst somnade jag en kvart innan klockan ringde och talade om att, "kolla grabben så han kommer upp till skolan".


Jag är ju ledig i dag och kunde legat hela förmiddagen om inte Lisa skulle till veterinären och få sina vaccinationer.

                                              Lisa var så duktig och jag är riktigt stolt över henne! Ja då, du också Harry, som fick en strumpa med godbitar i att pyssla med medan han väntade i bilen.


Sedan åkte vovvarna och jag runt och handlade lite hit och dit. Jag köpte en lampa till fönstret i "hundrummet".

Jag valde den vita!


Lite blommor också och varför inte murgröna. Får bara inte glömma att vattna den!


 Nu på dagen minsann går klockan snabbt och vi måste köra hem och ta en hundrunda.

Det är ju fredag i dag och jag måste pigga upp mig själv, med att köpa en semla på hemvägen.

Varsågod Tin! en semla till dig.

Tack det var väldigt rart av dig, Tack Tin!





Ovido - Quiz & Flashcards